In the galus we forgot about the flesh. We learned and davened and did GREAT things but left the flesh behind. We must remember that Jewish flesh is holy. The sign of our covenant is inscribed on the FLESH.
Let us return to our flesh - eat healthy, exercise, sleep sufficient hours etc. etc. That will create a shleimus in our Avodah together with the ikker of Torah and mitzvos. A healthy body is the basis for a healthy soul. The Rav writes in Oros Hatshuva that the first step to teshuva is returning to a healthy lifestyle.
Tonight somebody saw me walking to maariv and offered me a ride. I didn't feel comfortable turning him down and I was afraid that I'd be late, so I climbed in. But he is making a big mistake. WALK TO SHUL!!! It is but a five minute walk [small neighborhood] so it is not hard you get the body moving and שכר פסיעות
So many people go everywhere in there car which just guzzles gas and the driver gets get fatter and fatter. Exercise is so critical for body and soul. Motion creates Emotion and it even releases feel good endorphins. So don't smoke weed - get on the bike!!:-).
בשר קודש
קובץ ג, רעג. גדולה היא תביעתנו הגופנית, גוף בריא אנחנו צריכים, התעסקנו הרבה בנפשיות, שכחנו את קדושת הגוף, זנחנו את הבריאות והגבורה הגופנית, שכחנו שיש לנו בשר קודש, לא פחות ממה שיש לנו רוח הקודש. עזבנו את החיים המעשים, ואת התבררות החושים ואת הקשור עם המציאות הגופנית המוחשי, מפני יראה נפולה, מפני חוסר אמונה בקדושת הארץ, אמונת זה סדר זרעים, שמאמין בחי העולמים וזורע. כל תשובתנו תעלה בידינו רק אם תהיה עם כל הוד רוחניותה, גם תשובה גשמית יוצרת דם בריא, בשר בריא, גופים חטובים ואיתנים, רוח לוהט זורח על שרירים חזקים. בגבורת הבשר תאיר הנשמה הנחלשת, תחיית המתים בגויות.
קובץ ג, שסד. בארץ ישראל אפשר להשיג איך שהבשר של הגוף הישראלי הוא קדוש ממש כקדושת הנשמה, ואין צורך כ"כ להרגיז את הגוף ממנוחתו הטבעית, כ"א להעלותו ולהטעימו טעם האמת של חיי הקודש השופעים מקדושת הארץ, הספוגים באוירה המחכים של ארץ ישראל.
קובץ ו, קמו. ישנם בתוך הרגשת הבשר ניצוצי דמיון. ובתוד הדמיון ניצוצי שכל. בתוך השכל ניצוצי רוח הקודש, בתוד רוח הקודש ניצוצי נבואה, בתוך הנבואה ניצוצי אספקלריא מאירה, בתוך אספקלריא מאירה ניצוצי זיהרא עלאה דאדם הראשון, בתוך זיהרא עלאה דאדם הראשון ניצוצי אור החיים של אחר התקון השלם של כל העולמים, אחר תחיית המתים ויום שכולו שבת. ומי שעיניו פקוחות בא מכל הרגשת בשר למעלה למעלה, עד אור החיים של אור עולמים שלאחר תחיית המתים. של גילוי עדן עולמי עולמים. במקור חייהם, כי עמך מקור חיים. ומתוך חשבון ארוך זה נמשכים והולכים נחלי דעה, נחלי יראת שמים ויראת חטא, נחלי מדות תרומיות. נחלי חרות עליונה, נחלי אהבה. ואורחות כבוד עד אין חקר.