Lizchus Chaim Meir ben Rochel, Moshe Yehuda ben Pesah Dina and Shmuel Eliezer ben Raizel Shoshana.
וְהוּא נִסִּי וּמָנוֹס לִי
He is my flag [It is to Him that I rally and through Him that I am identified.—Etz Yosef] and my refuge;
We live in a world of nature where "cause and effect" reigns. Hashem takes us ABOVE nature. That is the idea of נס - miracle. Transcending nature. A נס is also a mast or flag. A flag of an army unit or country symbolizes the ideal that binds all of the people together [e.g. people waving flags at political rallies or the Olympics and screaming U-S-A, U-S-A!!! They are not informing us of the roshei teivos of the country but proclaiming the ideals of democracy, free trade, freedom of speech, religion etc. etc.]. The ideal that binds us all, our flag as it were, is that the Light of Hashem can raise us above all trials and tribulations.
Hashem is my נסי - transcending any limitations, ומנוס לי - w/o being subordinate to the concept of having to develop in stages or any set of laws.
[A mast/flag is also high up, symbolizing the transcending of our limitations].
והוא נסי ומנוס לי. אם כל סדרי הטבע מוגבלים הם, אם השלשלאות שהן טבועות כטבעות אחוזות זו בזו, באופן קבוע ובלי נהרס ונדלג, הנן לפעמים מפילות זועה על גורל האדם, המתאבק במלחמת החיים במלחמה רוחנית וחומרית, הנה אור ד' הוא הנס המוחלט, דבר ד' הוא החופש העליון, שאזיקי הטבע, גבוליו ומצריו, כלא נחשבים נגדו. ומובן הנס, שהוא הכח המנצח את כל מסבות הטבע, הוא מחובר עם מובן הנס והדגל, המסמן את ההכרה של הנקודה היסודית, שכל התכן של הקבוץ תלוי בה. דגל הצבא הוא מרכז את רוח המחנה, ואור ד' מתעלה מעל כל מסגרת של כח טבע מצומצם, ומרכז ע"י גדולתו את כל מהות החיים וכל יסוד השאיפות להנצח וההוד העליון. ואם המצרים נעשים כ"כ צרים, וגלי החיים הזדונים שוטפים כהמות תהום רבה, עד אשר אין מפלט ע"פ הארחות אשר לחוקי הסבה והמסובב, הנה ד' נסי, מתעלה מכל חק מדה, קצב תכנית וגבול, הוא מנוס לי, בלא שעבוד לשום הדרגה, ושום מערכה חקית מסודרת.