Ikkar #9) The Torah is immutable
לֹא יַחֲלִיף הָאֵל וְלֹא יָמִיר דָּתוֹ, לְעוֹלָמִים לְזוּלָתוֹ:
Hashem will not exchange nor replace His Law. Never will He offer any alternative.
לא יחליף האל - The word חליפין means to exchange when we negate the value of what we are exchanging.
ולא ימיר דתו - The word תמורה denotes replacement w/ something else of value.
לעולם לזולתו - Human beings can be fickle. Hashem is not and when he gave us the Torah it was FOREVER. He will never choose another religion in any way shape or form as His chosen one.
In our post modern world it is fashionable to say that other religions can also be true. We are Jews so we follow the Torah but for a Christian his religion is true and likewise for a Muslim. That's the line. This is theologically untenable and Halachically and Hashkafically reprehensible. We claim exclusivity. The only true religion is Judaism. This doesn't mean that we seek out converts. The opposite is true. We encourage Gentiles to be good human beings - but not to follow their religions. A good Gentile believes in the G-d of Israel and leads a moral life. Not politically correct but truth doesn't bend....
לא יחליף האל, ולא ימיר דתו, לעולמים לזולתו. החלוף והתמורה נוהגת רק בחלקים של המציאות, למראה עינים, בשינוי מקום, ובשינוי צורה, אבל אין להם כל מקום בחק המציאית כולו ובחק הנובע ישר מתוך התכן העליון של יסוד ההויה כולה, שהיא דבר ד' הקיים עדי עד. ומאחר שדת אל, האמתית, התורה היא נתונה ממקור האמת הכוללת, השאובה ממעין בית ד', של ההויה כולה בשרשה העליון, לא יוכלו שום חליפין ושום תמורה לפול בה, לא במה ששוללת ערכה הקיים, שזהו המתואר בחליפין כמו "יציץ וחלף", ולא במה שמחייבת ערך אחר, שיבא במקומה, שהוא התכן של תמורה. ואולי היא הופעה של צמיחה מלבלבת, מגזרת תמר, המצוין מכל עצי פרי ברומו והופעתו הרשומה. כי אין שינוי ואין תמורה באמת הנצחית, וביסוד של ההויה כולה, שהיא בכללותה אחת ואין מבלעדיה, כי היא הופעת דבר ד' העומד לעד ואין זולתו. והיחס הכללי האמתי, שבין בורא כל לברואיו, היא היא חקיקתה של תורת אמת, והיחש המקורי הוא האמת המוחלטה, שאין בה ערך של תמורה, כמו שאין אנו רואים שום תמורה בחקות שמים וארץ ביחש היקום כולו. ויותר מזה איתן וכולל הוא יסודה של תורה, וביותר מכל זה מיוסד הוא חק נצחיותה לעדי עד. ותהיה כונת "לזולתו" מוסבת על הדת, בכלל, שהיא חק לכל מה שהוא זולת הבורא, כלומר לכל הברואים כולם בכללותם, או שקרא בזה את הדת בלשון זכר, כאשר יש רשות ע"ז בכל דבר היוצא מסוג בע"ח מיניים. ואמר לא יחליף האל ולא ימיר דתו לעולמים, לזולתו, כלומר לדת אחר בכל אפן וצורה שתהיה, כי דבר אלהינו יקום לעולם, ודבריו חיים וקימים נאמנים ונחמדים הם, לעד ולעולמי עולמים.