Thursday, October 26, 2017

Why We Sin - How To Change

לרפואת חי' רייזל בת דינה
אסתר רות בת נעמי שרה
לזכות רחל מרים בת ר' מיכה דוד

We sin because we are weak and can't withstand the draw of evil upon us. This weakness diminishes our distinction between right and wrong.

In Shmoneh Esrei we say the bracha of teshuva [השיבנו] after the bracha of binah - understanding [אתה חונן]. After we clarify the depths of evil and depravity as opposed to goodness and sanctity, we can then proceed and do what is correct and in line with the will of Hashem and our souls. At this stage in the process, our natural magnetic pull towards good takes over and we can then live a life where we choose ... life. This will in turn influence the community at large because all we do effects others.   

This is why it is soooo important to make sure that we see and read has a positive effect on our souls and not the opposite. 


כל חטא בנפש האדם נובע מפגם ביכולת. נחלשה הנפש, ואינה יכולה לעמוד נגד נטיית הרע שבה. חסרון יכולת זה, בצאתו אל הפועל, מחליש הוא את כח הרצון של הטוב, וחלישות הרצון מחוללת חלישות הידיעה, והכרת הטוב מתטשטשת. התשובה באה אחר בינה, כשמגבירים את הכרת הטוב, הבאה בשלמותה גם עם הכרת הרע. הרע מבחין את הטוב. כשעומק הרע נעשה ידוע ברעתו, מבהיק יותר עומק הטוב בטובו. וכל מה שידיעת הטוב מתבררת, והפגם שגרם החטא להחשיך את הידיעה הולך לו על ידי השבת הרצון ונטיית הנפש אל הטוב, מתעוררת על ידי ההכרה גם כן הנטיה לבסס את רצון הטוב ולהציל גם אותו מפגמו של החטא. והנפש אשר נחלשה מקבלת את טובה בזה להעמיד את נפילתה, ולתקן את היכולת שלה, שיהיה במילואו בתור יכולת לטוב. והבחירה נעשית על ידי זה חפשית, ושיקול הטוב נשקל הוא באין מפריע, ופועל ממילא כח המושך הרוחני, שיש בכל נפש אל הטוב, להגביר את הכרעת הטוב, ולהעמיד את סדרי החיים של היחיד והציבור כולם על המרכז של הטוב הגמור, שמלתו האחרונה היא אור ה'.