Wednesday, September 19, 2018

Make Yourself A Kli For Hashem's Light!

There is no difference in Hashem's Light. He never changes, as the pasuk says אני השם לא שניתי -  I Hashem never change. The only difference is in the מקבלים. The bigger a כלי we create within ourselves to contain Hashem's Light, the more we will absorb.  

How do increase the size of your כלים? 

By thanking Hashem for having brought you as close as you are now and to think about how important that is!! The more you value your קשר with Hashem, the more light you will absorb.   



וצריכים לדעת שאין הבדל בין הארה קטנה לגדולה במה שהאדם משיג היות שבאור אין שום שינוי אלא כל השינויים הם בכלים המקבלים את השפע כמ"ש אני הוי"ה לא שניתי, לכן אם הוא מסוגל להגדיל את הכלים בשיעור זה הוא מגדיל את ההארה. אולם השאלה היא במה יכול האדם להגדיל את הכלים התשובה היא בשיעור שנותן שבח והודיה לה' על זה שה' קירב אותו אליו שירגיש אותו קצת ויחשוב על החשיבות שבדבר היינו שהוא זכה שיהיה לו קצת קשר עם הבורא, וכפי שיעור ההשיבות שיצייר לעצמו בשיעור זה תגדל אצלו ההארה. 

והאדם צריך לדעת שאף פעם הוא לא יבוא לדעת את שיעורה האמיתי של החשיבות של הקשר בין האדם לבורא כי אין ביד האדם להעריך את מדת ערכה האמיתי אלא כפי השיעור שהאדם מעריך אותה בשיעור זה הוא משיג את מעלתה וחשיבותה. ויש כזה סגולה שעל ידי זה הוא יכול לזכות שההארה הזו תשאר אצלו בקביעות. 
[הרב ברוך אשלג זצ"ל]