13) Divine resurrection of the dead
מֵתִים יְחַיֶּה אֵל בְּרֹב חַסְדּוֹ, בָּרוּךְ עֲדֵי עַד שֵׁם תְּהִלָּתוֹ:
Hashem will revive the dead because of His abundant kindness: Blessed forever is His praised Name.
"The arc of history bends toward chesed". The whole world was created with and for chesed. עולם חסד יבנה. In order for this massive chesed - רב חסדו - to appear, we first must traverse many, many pathways. Some straight, some crooked. Some wide, some narrow. Or so it seems. But the reality is that it is ALL GOOD. Everything is leading to the ultimate good. We will see that when Hashem revives the dead. Then his רב חסדו will be revealed. At that time we will appreciate that everything happened in order to bring us to a MUCH BETTER place and we will be able to "bless forever His praised name". ברוך עדי עד שם תהלתו.
[And with this we conclude Yigdal according to the סידור עולת ראיה. Blessed is the Name of Hashem forever for this chesed!!!]
מתים יחיה אל ברוב חסדו, ברוך עדי עד שם תהלתו. מגמת בנין העולם היא יסוד חסד עליון, "עולם חסד יבנה", להוציא אל הפועל את ההטבה היותר עליונה, הידועה רק למקור כל הטוב יוצר ובורא כל ב"ה. אמנם לשם הופעת השטף הגדול של החסד, שזהו רב חסדו, צריכים לבא בעולם שבילים רבים, מהם רחבים ומהם צרים, מהם עקומים ומהם ישרים, למראה העין המוגבלת, וכולם הנם באמת ישרים בהחלט, מפני שעם כל סבוכיהם מביאים הם רק אל הטוב הגמור התכליתי. והחסד הגדול הזה, הבא ממקור רב החסד העליון, יעמיד את המציאות במצב כזה, אשר ימחה כל דמעה, וכל קלקול והרס יהפך לבנין, והמות יהפך לחיים, ותחית המתים ממנו תבא, מפני שהמעמד הנצחי דורש רק הטוב הגמור, שאין עמו שום עירוב של רעה ושל יגון וקדרות, ובהגלותו יבואר לכל כי מעולם לא בא לעולם באמת כי אם טוב וחסד, ויצא מתוך הסכום הכולל של כל מעשי ד', כי ברוך עדי עד שם תהלתו.