Tuesday, October 18, 2022

מוכר האתרוגים ניצול השואה

הערב למדתי פרק בתעדוף מסבא של חבר שלי, אדם מבוגר שעבר את ה80.
אחרי שקנה כבר ארבעת המינים מובחרים ביותר בסכום גדול, הוא נתקל ביהודי קשיש מאוד בדוכן שמכר אתרוגים שהיו הרבה פחות מהודרים ונראה גם שאף אחד לא מתכוון לקנות אצלו.
סבא של חבר שלי, שאל אותו למחיר האתרוגים והתחיל לבדוק את האתרוגים
חבר שלי שהסתכל עליי במבט שהוא מקווה שסבא שלו לא מתחיל לאבד את זה, הזכיר לסבא שלו בשקט שהוא כבר קנה אתרוג ואפילו מהודר ולכן הוא לא מבין בשביל מה הם בכלל מתעכבים כאן
סבא של חבר שלי לקח את שנינו לצד ואמר לנו:
"הבן אדם הזה ניצול שואה. אני מכיר אותו כבר שנים. אני יודע שקניתי כבר אתרוג, אבל בזה שאני קונה ממנו עכשיו ומתעניין בסחורה שלו, אני נותן לו משמעות. ואם תשאלו אותי איזה אתרוג יותר מהודר כלפי שמיים?
בוודאי שהאתרוגים הפשוטים של היהודי קשה היום הזה שניצול ממחנה ריכוז עלה לארץ ועוד מוכר אתרוגים".