Thursday, September 21, 2023

בחדר הלידה

נתי רביץ

שחקן, זמר ומדבב

הרהור התשובה הראשון באמת שהיה לי היה כשנולד הבן הראשון שלי.

בחדר הלידה, בעודי מחזיק את התינוק שיצא הרגע מרחם אמו.

המחשבה הראשונה שהכתה בי הייתה שעד לפני רגע היינו אשתי ואני, ועכשיו יש פה אדם נוסף!

מיד לאחר מכן חשבתי על כך שזה נבע מפעולה אחת לפני תשעה חדשים, כזו שמזמן שכחתי ממנה. הגברת אמנם נושאת את הילד ברחמה, אבל גם לה אין מושג מה קורה שם בחושך.

איך שתי טיפות סרוחות שנפגשות שם ברחם מתחברות והופכות ל-4 תאים שמתפצלים ל-8 ול-16 וכו׳ ופתאום איבר ועוד איבר. איך כל תא יודע לאן הוא הולך ומה תפקודו, ופתאום יש בן אדם, בנוי בשלמות – העיניים במקום, השפתיים, הידיים, הרגליים, ומערכות מתוחכמות ומשוכללות שאף בשר ודם לא יכול להמציא – מערכת הראיה, מערכת השמיעה, מערכת הדיבור, הזיכרון, מערכת העיכול, מערכת הנשימה, המערכת החיסונית, קוד גנטי… וכל זה סתם במקרה?!

מאותו רגע לא היה לי ספק שיש פה מערכת אלוקית של שליטה, בקרה וביצוע שהיא מעל כל תפיסה או השגה אנושית.

חוויתי שם את התגלות הקב״ה בתפארתו, ועד היום אני קורא לרגע הזה ״מעמד הר סיני״.