Tuesday, August 8, 2017

"Can't Help It?" The End Of The Torah Chas Vi-shalom

The following article is a classic example of this.

He explains a pasuk based on what the Greeks were doing a few thousands years ago. Then, based on his brilliant analysis, he permits two guys to shack up and live together as would a man and wife. 

[In the interview he talks about how important it is to love homosexuals. I am wondering if he exhibits the same love towards Charedim that he does towards homosexuals... Charedim are also Jews.]

With his logic - the Torah is over. Everyone can claim אנוס רחמנא פטריה. A man is not sexually satisfied by his wife then he can have an affair - אנוס רחמנא פטריה. Can't help it. A person is really angry and the only way he feels that he will be able to find a proper outlet for his anger is to punch his friend [or wife] in the face - permitted! אנוס רחמנא פטריה. Can't help it. A man is DIRT POOR and desperately needs money to pay his rent - he can steal. אנוס רחמנא פטריה. Do you expect his family to sleep on the street. Shelter and food are deeper needs than sexual ones. I know people who can't afford rent - should they use this psak??

Sickening. 

The Torah teaches us to control ourselves - not to look for excuses to do whatever we feel like. As Rebbe Tzadok Hakohen says - If someone really is אנוס, that is for HASHEM to decide not for us in order to permit what the Torah forbade.



הרב --- ----- , רבה של ----, מעלה הצעה חדשנית ביחס של החברה הדתית כלפי להט"בים. בראיון לצביקה קליין בעיתון 'מקור ראשון' נשאל הרב --- על עמדתו ביחסה של ההלכה להומוסקסואלים.

"אנחנו לא יכולים להתיר מה שהתורה אוסרת.", קבע הרב ----, אולם לאחר מכן סייג את דבריו, "מצד שני, 'אונס רחמנא פטריה' – התורה פטרה את האנוס מן החיובים הנובעים ממה שעשה. אני רוצה להציע משהו: בפסוקים המדברים על הומוסקסואליות כתובה המילה 'תועבה', ובהקשר הזה הגמרא מגדירה אותה כ'טועה אתה בה'.

בימי סוקרטס ואפלטון, רבים מהיוונים היו ביסקסואלים, והפילוסופים דווקא הטיפו להיות הומוסקסואלים, כי אז אין מורכבות של ילדים. הם לא האמינו בילודה כלל. אני חושב שעל זה התורה מדברת: מי שהיה יכול להיות הטרוסקסואל, ובחר להיות הומוסקסואל, עליו נאמר 'טועה אתה בה'. 'אונס רחמנא פטריה' שייך רק למי שלא יכול לקבל איזשהו סיפוק בדרך אחרת."

לא שואל אותם מה הם עושים בפרטיות

הרב ---- הוסיף: "הגישה שלי אומרת שצריכים לאהוב כל יהודי באשר הוא שם. צריכים לתת להומוסקסואלים לעלות לתורה וכן הלאה. אני לא שואל אותם מה הם עושים בפרטיות שלהם, זה לא הביזנס שלי. השיפוט הוא של הקב"ה".

קליין הוסיף ושאל "היית מחתן אותם?" ועל כך השיב הרב ----: "חתונה זה לא נכון, אבל חוזה של שותפות הוא אפשרי. יותר טוב בעיניי שיחיו ביחד מאשר שייאלצו להיפגש במקומות ציבוריים. זה בוודאי לא טוב".