Monday, April 23, 2018

True Yiras Shomayim

לזכות ידי"נ רבי אברהם שרגא בן מלכה אסתר 
ולרפואת הרב יצחק בן ברכה 

A big principal in life: One must start by being a good, kind, likable, ethical person. A mentsch. On top of that one must then have Yiras Shomayim. Like we say - לעולם יהא אדם ירא שמים - First an אדם, then a ירא שמים. If one becomes "frum" or "flips out" and he was a better human being before the "flip" - that is not real Yiras Shomayim!

After mentschlichkeit and Yiras Shomayim, one builds many levels of elevated spiritual endeavors. The first two floors in this palace are אדם and יראת שמים. 

Read these magical words!:-)


דבר מוכרח הוא שיסגל האדם לעצמו את המוסר הטבעי הפשוט, בכל רחבו ועמקו, ואת יראת ד', ותמצית הטהור של האמונה הפשוטה, וכל מדותיה ברוחב ובעומק, ועל גבי שתי הסגולות הללו יבנה את כל מעלות רוחו העליונות. אסור ליראת שמים שתדחק את המוסר הטבעי של האדם, כי אז אינה עוד יראת שמים טהורה. סימן ליראת שמים טהורה הוא כשהמוסר הטבעי, הנטוע בטבע הישר של האדם, הולד ועולה על פיה במעלות יותר גבוהות ממה שהוא עומד מבלעדה. אבל אם תצוייר יראת שמים בתכונה כזאת שבלא השפעתה על החיים היו החיים יותר נוטים לפעול טוב, ולהוציא אל הפועל דברים מועילים לפרט ולכלל, ועל פי השפעתה מתמעט כח הפועל ההוא, יראת שמים כזאת היא יראה פסולה.