Tuesday, March 26, 2024

הב"י והגרמ"ש

 בטח מפורסם החברותא של הגר"מ שטרנבוך עם הרבי.

במועדים וזמנים חלק ח' הוא מביא כמה דברים מעניינים שהרבי אמר לו. ממש דברים אישיים על עצמו.

הרבי פנה לר' יחזקאל סרנא ר"י חברון וביקש בחור מהיר מאד עם רקע קצת חסידי.

הוא הציע את הגר"מ. והם למדו כל יום חמישי כשעתיים, טור ב"י הלכות שבת.

ר' משה סיפר לי שהרבי היה קורא במהירות הבזק, וגמרו כל שבוע עשרות דפים.

וכל כמה חדשים סיימו והתחילו שוב.

הוא עצמו היה מוכרח להתכונן לזה קודם כדי לעמוד בקצב בקושי.


הבן הגדול של ר' משה [ר' אשר] הלך ללמוד בירושלים בבריסק אצל דודו ר' דוד סולובייצ'יג.

ר' משה ציוה עליו להיכנס אצל הב"י לקבל קצת יר"ש.

הבן סיפר לאבא שהוא הציג עצמו אבל הרבי לא התייחס אליו במיוחד...

ר' משה נכנס לרבי ואמר לו אני לא מבין אני שולח את הבן שלי לקבל קצת לחלוחית, מדוע הרבי לא מקרב אותו. יש לי זכויות !

הרבי אמר לו אתה צודק. תגיד לו שיבוא שוב ואני אקרב אותו. ואכן כך היה.