ברוך ה' מתכנסים פה ציבור גדול, שנצטרפו ללמוד ביחד, ומבין תלמודם של כולם נשלם לימוד כל הש"ס כולו, ועושים יומא טבא לגמרה של תורה.
בחז"ל מבואר שפרק 'אשת חיל' נדרש על התורה, ועל מ"ח קנייני התורה, וחיל הוא בגימטריא מ"ח, כמנין קנייני התורה, ועל פי זה מפרש הגר"א
את הכתוב 'רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה', שרבות בנות היינו התלמידי חכמים הלומדים את התורה, והם עושים חיל, היינו שכמעט ואין
תלמיד חכם אחד שיהא מושלם בכל המ"ח קניינים, ואם כן איך יהיה נשלם כל המ"ח קניינים בתלמוד התורה, ועל זה אומר הכתוב של ידי כל
התלמידי חכמים שהם 'רבות בנות' ביחד, 'עשו חיל' כלומר שבזה יהיה נשלם ה'חיל', שזה המ"ח קניינים, וכולם מצטרפים ביחד ומבין כולם נשלם
ומצטרף שיש את המ"ח קניינים, ועל ידי זה התורה מתעלית, וזהו שמסיים הכתוב, ואת עלית על כולנה, היינו שהתורה מתעלה על ידי כולנה.
וצריך ביאור מה מועיל שכל התלמידי חכמים ביחד יש להם מ"ח קניינים סוף סוף כל אחד לומד לעצמו, בקניינים שיש לו.
ומבואר מדברי הגר"א דתלמיד חכם אחד שיש לו מקצת קנייני תורה מצטרף עם תלמיד חכם אחר שגם לו יש מקצת קנייני תורה אחרים, וביחד
הם מצטרפים להשלים את תשלום מנין המ"ח קניינים דהתורה מצרפת את תלמודם של כולם, וכל אחד ואחד תלמודו שלו מצטרף עם תלמודו של
חבירו, וביחד מהוים הם שלמות של תורה, ונמצאת תורה אחת ע"י מ"ח קניינים.
ומכאן אסמכתא לומר כן גם בסיום הש"ס, שאותו חלק שלמדו מקצתם מצטרף עם החלק שלמדו האחרים, וביחד הם מצטרפים, ומביניהם נשלם ונצטרף
שלימות של לימוד הש"ס.
בחז"ל מבואר שפרק 'אשת חיל' נדרש על התורה, ועל מ"ח קנייני התורה, וחיל הוא בגימטריא מ"ח, כמנין קנייני התורה, ועל פי זה מפרש הגר"א
את הכתוב 'רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה', שרבות בנות היינו התלמידי חכמים הלומדים את התורה, והם עושים חיל, היינו שכמעט ואין
תלמיד חכם אחד שיהא מושלם בכל המ"ח קניינים, ואם כן איך יהיה נשלם כל המ"ח קניינים בתלמוד התורה, ועל זה אומר הכתוב של ידי כל
התלמידי חכמים שהם 'רבות בנות' ביחד, 'עשו חיל' כלומר שבזה יהיה נשלם ה'חיל', שזה המ"ח קניינים, וכולם מצטרפים ביחד ומבין כולם נשלם
ומצטרף שיש את המ"ח קניינים, ועל ידי זה התורה מתעלית, וזהו שמסיים הכתוב, ואת עלית על כולנה, היינו שהתורה מתעלה על ידי כולנה.
וצריך ביאור מה מועיל שכל התלמידי חכמים ביחד יש להם מ"ח קניינים סוף סוף כל אחד לומד לעצמו, בקניינים שיש לו.
ומבואר מדברי הגר"א דתלמיד חכם אחד שיש לו מקצת קנייני תורה מצטרף עם תלמיד חכם אחר שגם לו יש מקצת קנייני תורה אחרים, וביחד
הם מצטרפים להשלים את תשלום מנין המ"ח קניינים דהתורה מצרפת את תלמודם של כולם, וכל אחד ואחד תלמודו שלו מצטרף עם תלמודו של
חבירו, וביחד מהוים הם שלמות של תורה, ונמצאת תורה אחת ע"י מ"ח קניינים.
ומכאן אסמכתא לומר כן גם בסיום הש"ס, שאותו חלק שלמדו מקצתם מצטרף עם החלק שלמדו האחרים, וביחד הם מצטרפים, ומביניהם נשלם ונצטרף
שלימות של לימוד הש"ס.