Thursday, October 18, 2018

Great Kiddush Hashem - Sonei Matanos Yichye

This knocked my socks off.... 

סיפור נוסף פלא והפלא ששמעתי בשבוע שעבר מכלי שני, בסוף חודש אלול, התקשר גביר אחד למשרדי יד אליעזר וביקש לתרום סכום גדול לכמה אברכים עמלי תורה, במשרדים שם הציעו לו לפנות אל הגאון הגדול רבי אשר אריאלי שליט"א שהוא מראשי ישיבת מיר ומכיר היטב אברכים בעלי משפחות מרובות ילדים שמטבע הדברים מצבם דחוק וזקוקים לעזרה כספית כזו.

הוא התקשר במהרה לגאון הנ"ל, שאמר לו על אתר חמש שמות של אברכים שידועים לו כבעלי משפחות גדולות שמצבם דחוק מאד. המבין יבין, שהוא לא שלף שמות סתמיים מתלמידיו, למותר לציין שבתור מי שמשמש בתפקי מרכזי בישיבה, שופכים את ליבם לפניו אנשים רבים, ובוודאי ידועים לו עשרות מקרים קשים בישיבה, ומביניהם הוא בחר את חמשת המקרים הקשים מביניהם, אותם שלדעתו יותר 'נצרכים' מכל הרשימה המוכרת לו.

תדהמת הגביר הנ"ל לא ידע גבולות. כל חמשת האברכים (!!) שהוא התקשר אליהם בעצמו מתוך רצון כנה לעזור, כולם (אבל כולם!) סירבו בתואנה שהם מסתדרים, והם לא צריכים עזרה, והכל טוב, ושלום... יצויין שהוא פנה אליהם
בצורה מאד סמפטית, הוא לא ביקש שישלחו לו דפי חשבון וצילום משכורת גם לא דרש ספחי תעודות זהות ותצלום בני משפחה וכל שאר גחמות וקפריזות שמצויות אצל גבירים שלא שלמים בנתינתם... ובכל זאת הם סירבו בטענה שאולי
יש שנצרכים יותר מהם... תשובתם גרמה לקידוש השם עצום!!

בוודאי מוכרח להיות, שהצדיקים הללו כ"כ רגילים בסייעתא דשמיא שמושפעת עליהם כסדר, עד שאינם מגדירים את עצמם כנזקקים ואינם להוטים להשיג עוד כמה מצלצלים. והקב"ה דואג להם תדיר שישמר כבוד התורה שלהם, להמציא להם כל צרכם וסיפוקם בדרך כבוד הראויה לעמלי תורה יקרים אלו שעלייהו קאי עלמא. אשרי מי שיאמין לאמת הברורה והפשוטה הזאת, שגם בימינו עוזר ה' שלא כדרך הטבע לעמלי תורה, שעי"כ יזכה לתורה.