Wednesday, July 17, 2019

Fortuitous Phone Call

מעשה נורא המלמד על השגחה פרטית , ועד כמה כל פעולה טובה אינה חוזרת ריקם בפעולת חיזוק ועידוד לאחרי , שמעתי מבעל העובדא הרה"צ מוהרמ"י הורובי אב"ד לינסק שליט"א בבארא פארק , לפני כשלש שנים, כששהה רמ"י בהרי הקעטסטיל"ס והוצרך  לקרוא למי שמסייעו, חיפש בסעלפאון  (פלא') שלו את שם  האיש ובטעות הקיש על שם  של אחד ממתפללי בית מדרשו והוא 'בודד' בעולמו אחר הרפתקאי דעדו עליה, ושמו נכתב ב'אנשי קשר' (Contacts) במקום לאותו אחד הואיל ושם  משפחותם  שווה, וכבר רצה לנתק את השיחה, מה גם  ששמע מתוככי הטלפון  צליל המראה שאדם זה שוהה עתה ביורופ (אירופה) ולא אבה להפריע לו באמצע ה'חופש' המקודש... אבל , אחר מחשבה החליט, היות והסעלפאון  כבר פועל פעולתו, לא יארע מאומה אם  הגרוש יענה ואדרוש בשלומו הטוב. 

אחר כמה רגעים  ענה , והרב שואל אותו, אה , וואס מאכסטו (מה נשמע) מיד תמה אותו אדם , מה רוצה הרב ממני , וכי באמת לא התקשר אלי רק לשאול בשלומי ותו לא מידי , וכן  שאל כמה וכמה פעמים, והרב בשלו, אכן , לא יותר מזה , רק לשאול ולברר כיצד הנך  נהנה ב'חופש' של ... כעבור חדשיים , חזר אותו אדם למעונו שבארה"ב, וכשפגש לראשונה את הרב, נענה בהתרגשות , הרב, אין  לרב כל שמץ  השגה מה עולל אותו טלפון  , וכמה חיזוק שאבתי ממנו , והרי הרב מכיר היטב את מצבי , שהנני בודד בעולמי וחלש מאד בכל ענייני 'יודישקייט' (יהדות) ומשצאתי את עצמי יושב בדד במלון  שבאיטלי' – מקום  שאין  מכירים  אותי, פחז עלי יצרי וכבר עמדתי על פתחה של גיהנום  , לעבור על החמורות , ובאותו רגע , הנני שומע 'בת קול' (פאון  'קאלל', ודומה לבת 'קול') מן  השמים  , הקורא בשמי , ושואל בשלומי, לא אוכל לתאר את הרוח חדשה וחיות נפלאה שזה נשב בקרבי ... וכהיום , הלה נהפך  לבריה חדשה , נישא בשנית , והקים  בית לתפארת . 

המורם  מכל זה , ראשית דבר , כל העוסקים  עם  הציבור לעולם  אל ירך  לבבכם במחשבות שאינם  פועלים  מאומה , כי לעולם  לא ידע האמת עד היכן  פעולה טובה שלו מגעת ומשגת. עוד למדנו כמה גלגל הקב"ה להציל את ה'נופל' מנפילותיו, וילמד כל חד וחד לנפשיה , שלא להתייאש מעצמו אפי' הוא כבר נמצא על פתחה של גיהנום  , כי הקב"ה אוהב את עמו ישראל , ובכל זמן  ועידן  פועל את פעולתו שלא יפול הנופל ממנו. והעיקר , תלמד מכאן  , כמה הקב"ה הבורא ומנהיג לכל הברואי מחשב 'עתי ורגעים' לעשות את כל הנעשה בעול ברגע המכוון  , לא רגע לפניו ולא רגע לאחריו, כמעשה זה שהרב התקשר והצילו מרדת שחת ברגע המכוון  בדיוק נפלא.