Language is not just words. It is an entire culture.
והנה, צריך להבין מה הכונה כאשר אומרים על שפה שהיא יפה, איזה יופי יש בזה, ודאי אין הכונה שנעים לשמוע את הצליל של השפה, לא זה היופי של השפה, ובפרט, שכל מילה ניתן לאומרה בצליל נעים יותר או נעים פחות, תלוי מי האומר ובאיזה אופן אומרים, כמובן, על איזה יופי מדובר פה, מה הכונה "יפיותו של יפת תהיה באהלי שם", הלא זו שפה בעלמא, צירוף של הברות למילים, כאשר ניתן לבחור במילים כאלו או אחרות, הדבר ידוע שכל שפה יכולה להיות מדוברת בצורה יפה ויכולה להיות מדוברת בצורה צורמת ולא יפה, לא זה מה שנקרא יפיותו של יפת.
אכן, הדבר מובן וברור, שהשפה אינה רק מילים בעלמא אלא זו מערכת הקשרים, מערכת שלימה. היופי שבשפה, כמו כל יופי, הוא התיאום וההרמוניה שיש בין כל החלקים המרכיבים, זה יוצר מערכת שפה, וכפי הנראה יש משהו בשפה היוונית המקורית, שהיום אין אותה לאף אחד, כפי שכותב הרמב"ם, אבל באותה שפה יוונית מקורית זאת מערכת הרמונית, מערכת כזאת שבה היופי נמצא בשפה עצמה, היופי כאן זה בצירוף המילים והמשפטים, זו לא שפה בלבד, אלו לא הברות, השפה היא תרבות. וכך כשהתירו לכתוב את התורה ביוונית, הדבר הזה הוא פגיעה נוראה, זו הפגיעה הנוראה ביותר שיכולה להיות בתורה, ואנחנו הרי מתענים על זה. כי את אותה מערכת הנקראת יוונית, המערכת שהיא שפת יון, צורת חיבור והעמדת הדברים, ותפיסת הקשר שבין הדברים ואופן העמדתם, אופן ההארה של הדברים, האם ניתן להלביש את כל זה על התורה.
[הגאון רבי משה שפירא זצ"ל - נפטר בי' טבת תשע"ז]
More - here.