לענין מקוואות - קאמר ור' יהודה היא משום גוד אחית (כדתני') כו' ומיהו לענין נטילה מבעיין אי הויא נטילה כתיקונה לחצאין או לא ואין ראיית חיבור מקוואות ראיה לכאן דאנן לאו משום חיבור מבעי לן:
רש"י גיטין ט"ז.
1] If Rashi is right then why did the Gemara have to make an אוקימתא that the ברייתא is R' Yehuda. It could be talking about חיבור but נטילת ידים is not a shyla of חיבור??!!!!!!!!
2] Why didn't Rashi explain pashut that the ברייתא is an inyan of גוד אחית which isn't relevant to נטילת ידים???
3] מאי קס"ד מעיקרא??? How can one compare חיבור two bodies of water with the shyla of washing part of the hand??? ODDDDDDDDDDDDD!!!
Does this bother anyone else out there??
I HOPE SOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!