Wednesday, May 18, 2016

Divine Energy


It is truly a wonder! Sometimes, the body just GIVES OUT. There is no more physical energy and exhaustion reigns supreme. 

But then something MAGICAL happens. One taps into a flow of divine energy which gives him renewed strength and energy. 

That is the meaning of the bracha הנותן ליעף כח - He gives the TIRED one strength. The person is objectively, physically, wiped. Despite this, Hashem gives the person strength that comes from a much higher place. 

THAT is worthy of a daily bracha....

In the words of the holy Rav ztz"l:

בא"י, אמ"ה, הנותן ליעף כח.

נפלא הוא הכח הנפשי, הנתון בתוכיותה של הנשמה, המנצח על תכונת החיים ומפלס את דרכי ההנהגה של מלאכת האדם בכל משטריו ותוכן עלילותיו. גם כשהחולשה גוברת, כשהכחות הטבעיים, ע"פ תכונתם הגופנית, מגיעים לידי משבר, ע"י המכשולים הרבים העומדים נגדם, גם כשהמכשירים את הכחות הגופניים למפעלם המלא מוצאים כ"כ הרבה מניעות ועכובים, גם אז מופיע הוא, בחסד אל גבור תמים דעים, זרם חיים רוחניים מהמקור העליון של הנשמה, המחדש רוח גבורה ונותן כח חדש לעמל החיים ולמפעלותיהם המגמתיות. וזהו הכח האלהי הנתון במתנת שדי, מידי אדון כל הנשמות, ליצוריו החוסים בצל כנפיו, לעמוד להם בעת כלות כחם. "ועד זקנה אני הוא, ועד שיבה אני אסבל". ועל פליאת המעין הזה, המפכה ועולה להזרים חיים ועצמה, גם בעת אשר הכח החמרי כבר בא עד הגבול של החלישות והעיפות, אנו מברכים : הנותן ליעף כח.