Monday, November 28, 2022

מכתב מאב מזדקן

 

בני יקירי,
ביום שאזדקן ולא אהיה יותר מי שאני,
אזור נא סבלנות ונסה להבין אותי.
בעת שאתיז תבשיל על חולצתי,
ואף אשכח כיצד לרכוס את נעלי,
זכור את השעות ששקדתי ללמד אותך,
איך עושים את הדברים הללו ממש.
אם אחזור על עצמי שוב ושוב,
ואשתמש במשפטים,
שאתה כבר יודע בעל פה את סיומם,
אנא אל תפסיק אותי,
הקשב לי.
כשהיית קטן,
על מנת שתירדם,
נאלצתי לספר לך אלפי פעמים את אותו סיפור,
עד שעצמת את עיניך הקטנות.
כשנהיה ביחד ובלי כוונה אעשה את צרכי,
אל תתבייש ותבין שאינני אשם,
כי כבר איני שולט עליהם.
רק תחשוב לרגע,
כמה פעמים בילדותך עזרתי לך,
ובסבלנות המתנתי עד שתסיים.
אל תגנה אותי בגלל שלא ארצה להתרחץ,
אל תגער בי בגלל זה.
זכור את הרגעים שרדפתי אחריך,
ואת אין-סוף התירוצים,
שהמצאתי על מנת להנעים לך את הרחצה.
קבל אותי וסלח לי,
כי עכשיו הילד- זה אני.
כשתראה אותי חסר תועלת וקשה תפיסה,
מול כל אביזרי הטכנולוגיה,
שלא אוכל עוד להבין ,
אני מתחנן בפניך,
שתיתן לי את כל הזמן שיידרש
ולא תפגע בי בחיוך לגלגני.
זכור שאני הייתי זה שלימד אותך
הרבה דברים שאז הדהימו אותך .
אני לימדתי אותך לאכול, להתלבש,
לרכב על אופניים .
והחינוך שקיבלת,
כדי שתוכל להתמודד עם החיים,
בצורה הטובה ביותר,
הם תוצאה של השקידה,
המאמצים והאהבה שלי אליך.
ואם בהזדמנות כלשהי במהלך שיחתנו,
אשכח על מה אנחנו מדברים,
תן לי את כל הזמן שאזדקק,
עד שאזכר ואם אינני מצליח,
אל תבוז לי.
אם פעם לא אמנע מלאכול,
אל תפציר בי.
אני יודע כמה מותר לי וכמה אסור.
תבין גם שעם הזמן כבר אין לי שיניים
וחסר לי חוש הטעם כדי לטעום
וגם התיאבון שלי אינו רענן.
וכשאכשל ברגלי מללכת כי עייפות הן ,
הושט נא לי את ידך הרכה על מנת שאשען,
כפי שעשיתי זאת איתך,
כשהתחלת ללכת עם רגליך הקטנטנות שהיו עדיין חלשות.
ולבסוף ,
כשבאחד הימים תשמע אותי ממלמל,
שאיני רוצה עוד לחיות ואני מעדיף למות,
אל תכעס.
מפני שאין לזה כל קשר לחיבתך כלפי,
או לכמה שאני אוהב אותך,
נסה להבין שאני לא חי עוד אלא שורד,
וזה לא אותו הדבר .
תמיד דרשתי עבורך את הטוב ביותר
והכנתי למענך את השבילים בהם ידעת לצעוד,
עם הצעד הזה שאני מקדים לעשות ,
אולי אסלול למענך עוד נתיב בזמן או עולם אחר…
אבל אני תמיד איתך .
אל תרגיש עצוב או חסר אונים,
מכך שאינך רואה אותי כפי שהייתי קודם,
תן לי את ליבך,
הבן אותי ותמוך בי,
כפי שעשיתי כשהתחלת אתה את חייך,
תלווה אותי בדרך לסיום השביל שלי.
הענק לי אהבה וסבלנות,
ואני אשיב לך בתודה וחיוכים
ואספר לך על האהבה העצומה,
שאני חש כלפיך.
שלך באהבה
אבא.