אשתו של האור שמח היתה שמה חי'ה, לאחר נישואיו נשאל מנין יתפרנס, השיב: "מאן דיהיב חי'ה יהיב מזוני"...
---
הרה"ק מראפשיץ זצוק"ל כשהלך בר"ה
לאמירת תשליך פגע בהרבי מלובלין זצוק"ל שחזר מתשליך, ושאלו הרבי אנא אתה הולך, והשיב שהולך להגביה מה
שהשליך הרבי.
שם משמואל, שמיני דף קס
יש שאומרים בבדיחותא שפעם היה לחץ גדול ודחיפות בתשליך אצל הרבה מהחסידים. נענה השמש "לא לדחוף יש מספיק לכולם".
-----
פעם היה קורס אפי'ה בבי"ס לבנות של סטמר בוויליאמסבורג. הבנות אפו עוגות והמנהלים החליטו שצריך להצניע את העוגות לאיזה הזדמנות. ולא לאכלם לאלתר. כך עשו הניחו אותם במקרר ונעלו את החדר. אח"כ כמה בנות פרצו לחדר ואכלו מהעוגות. כשנודע הדבר למנהל החליט שהוא צריך להמלך עם הרבי הרה"ק מסטמר זצ"ל איזה עונש ליתן להן.
הסדר היה שבכל שבוע היה המנהל נכנס לרבי ומתייעץ אתו בכל עניני ביה"ס. אז החליט שבפעם הבא הוא גם את זה. וכך הוה כשנכנס להרבי וגמר להתייעץ ורצה לשאול את השאלה אבל כיון שראה שהרבי עסוק מאוד חשב שהוא לא יטריד את הרבי בכאלו זוטות והוא כבר יחליט לבד על העונש. ורצה לעמוד. אבל הרבי הבחין שרצה לשאול למשהו. אז אמר לו מה עוד רצית. ענה. שזה לא חשוב וחבל על הזמן של הרבי. אבל הרבי התעקש אז הוכרח לספר לו. בת שחוק עלתה על פני הרבי כששמע את השאלה. והמנהל אמר ידעתי שהרבי יצחק מהשאלה. אמר לו הרבי לא ממך אני צוחק. אלא אתמול היה פה המשגיח של הישיבה וסיפר לי שהבחורים פרצו איזה חדר בישיבה. ודאגתי מאוד איך ימצאו בחורים אלו שידוכים אבל עכשיו שאתה מספר לי שיש גם אצל הבנות כאלו אז זה שימח אותי.
שמעתי מזקיני ששמע מהמנהל עצמו
-----
אחד פנה לרוגוטשובר ואמר לו שיש לו תירוץ על איזה קושיה של הרב, והרב שמע את התירוץ שהיה דחוק מאד, והשיבו - תירוצך נסתר משו"ע מפורש!
שו"ע מפורש - תמה הלה, היכן כתוב דין זה בשו"ע? התשובה הדהימה עוד יותר - הרב שלח אותו לעיין בשו"ע במקום שלא קשור כלל - הלכות הנהגת אדם בבקר סימן ג סעיף ט.
מיהר הלה לפתוח ואז הבין מה רמז לו הרב, וז"ל השו"ע שם:
לא ישב במהרה ובחוזק ולא יאנוס לדחוק עצמו יותר מדאי, שלא ינתק שיני הכרכשתא...
----
שמעתי שא' הגיע למרן הגראי"ל זצ"ל ואמר לו שרוצה ברכה על בנו שיהא ת"ח ויר"ש וכו'
ומרן ברכו בחום,
לאחר שהלה כבר כמעט יצא מהחדר ביקש מרן לקרא לו,
ושאל: אתה כבר בסדר?!
---
אחת מהנזיפות השנונות של הגר"א קוטלר נ"ע לקריאת ביניים של תלמיד שלא היתה כענין:
דוּ רֶעדְסְט וִוי אַ שִׁיקֶערֶער טֶערְק!
ההסבר שניתן:
שיכור – אני יודע מה הוא שח, אך הוא עצמו איננו יודע מה הוא שח;
טורקי – אני אינני יודע מה הוא שח, אך הוא עצמו יודע גם יודע;
אתה – נִיט דוּ וֵוייסְט וָואס דוּ רֶעדְסְט, אוּן נִיט אִיךְ וֵוייס וָואס דוּ רֶעדְסְט...
---
ר' משה שפירא זצ"ל סיפר שבפעם הראשונה שבא למרן הגרי"ז
לדבר איתו בלימוד שאל את הגרי"ז האם הוא מפריע כעת
והגרי"ז ענה לו תיכף נראה..
---
ד"ר הרט רופא במקצועו, שהיו אצלו בטיפול בני זוג שלא שמרו תו"מ, ורצו מאוד לזכות בילדים. יום אחד הוא אמר לבעל: לא ראינו פה הצלחה, יש בבני ברק יהודי שמברך, וזה עוזר. כדאי לך ללכת אליו. נכנסו הד"ר עם הבעל אל רבי חיים, והד"ר סיפר לו שיש כאן אדם נשוי וכבר שנים שאין לו ילדים. רבי חיים הרים את עיניו הטהורות, הסתכל על היהודי הזה, וראה שיש לו 'קוקו'. אמר לו רבי חיים: "שתי נשים זה לא הולך..." כלומר יש לו שער ארוך כמו של אישה, ואיך אפשר ששתי נשים יולידו?! "תגזור את השערות ותיוושע!". זמן קצר לאחר מכן הגיע היהודי לספר בשורות טובות...