מעשה באדם נכבד שנחשד מחבירו במעשה שאינו הגון וכה מבוסס היה החשד עד שנכנס החושד לקו"פ להתייעץ עם האדמו"ר הקדוש הפני מנחם זיע"א כיצד עליו לנהוג לאור החשד, בצטטו מאמר העולם כבדהו וחשדהו.
בראשית דבריו, ציטט לו האדמו"ר הקדוש זיע"א את מאמרו המחוכם של הרה"צ ר' אליעזר מויזניץ זצ"ל שאמר שאברהם אבינו ע"ה לימדנו בהבנסת אורחים שאם יש לחשוד באורחים שמא הם ערבים המשתחווים לעפר רגליהם. הנה לחשד זה מספיק יוקח נא מעט מים, ואילו לצורך לכבדם בהכנסת אורחים הרבה אברהם אבינו בג' לשונות בחרדל. וכיוב"ז ללמדנו שה"כבדהו" צריך להיות במדה מרובה ואילו ל"חשדהו" די במעט מים.
אולם כשראה שלא נתקררה דעתו של הנכנס יצא מגדרו ואמר "הנני יושב על כסא רם ונישא של האדמו"ר מגור ומן השמים מסייעים אותי להנות את הציבור בעצה ותושיה והנני אומר לך בפה מלא שהדבר בו אתה חושד, לא היה ולא נברא ויכול אתה לסמוך על דברי כאילו הייתי נוכח במקום". הדברים עשו על הנכנס רושם גדול ואכן ברבות הימים נתברר לו אמיתות הדברים אלא שעיקר ההתפעלות היתה מהמדה הגדושה של העין טובה שהביאתו לגלות טפח מכוחותיו השמיימיים לעיני בשר.
בראשית דבריו, ציטט לו האדמו"ר הקדוש זיע"א את מאמרו המחוכם של הרה"צ ר' אליעזר מויזניץ זצ"ל שאמר שאברהם אבינו ע"ה לימדנו בהבנסת אורחים שאם יש לחשוד באורחים שמא הם ערבים המשתחווים לעפר רגליהם. הנה לחשד זה מספיק יוקח נא מעט מים, ואילו לצורך לכבדם בהכנסת אורחים הרבה אברהם אבינו בג' לשונות בחרדל. וכיוב"ז ללמדנו שה"כבדהו" צריך להיות במדה מרובה ואילו ל"חשדהו" די במעט מים.
אולם כשראה שלא נתקררה דעתו של הנכנס יצא מגדרו ואמר "הנני יושב על כסא רם ונישא של האדמו"ר מגור ומן השמים מסייעים אותי להנות את הציבור בעצה ותושיה והנני אומר לך בפה מלא שהדבר בו אתה חושד, לא היה ולא נברא ויכול אתה לסמוך על דברי כאילו הייתי נוכח במקום". הדברים עשו על הנכנס רושם גדול ואכן ברבות הימים נתברר לו אמיתות הדברים אלא שעיקר ההתפעלות היתה מהמדה הגדושה של העין טובה שהביאתו לגלות טפח מכוחותיו השמיימיים לעיני בשר.