ישנו דבר חידוש מהרב מבריסק זצ"ל באופן שחל פורים דמוקפין כשהוא פורים המשולש שכאשר פורים חל בשבת ומקדימין את קריאת המגילה דמוקפין ליום ו אזי מאחר שאינו בזמנה וקיי"ל דשלא בזמנה בעשרה הרי יוצא לנו חומרא מחודשת שאם יעמוד אדם ביום ו' בבית הכנסת ולא ישמע תיבת אחת בבהירות מפי הקורא שוב לא יועיל לו לקרוא אותה תיבה לעצמו כבשאר השנים כיון שאינו קורא אותה תיבה בעשרה ע"כ יצתה שנה כזאת מכל השנים כולם שצריך ביותר להטות אוזן ולשמוע כל מילה מהבעל קורא שאף אם ישלים לעצמו והר"ז מתוך הכתב מ"מ לא יהיה בעשרה.
כיון שהגיע הדבר לאזני החזו"א ששמע זאת מהגאון רבי גדליה נדל זצ"ל שהיה נוכח בשעת מעשה אמר ששני הדברים לא צדקו יחדיו. א] הר"ז בזמנה דמה שאמרו חז"ל קראה שלא בזמנה המכוון בזה שמקדימים לקראה קודם י"ד אבל י"ד וט"ו הם עצמם זמן קריאת המגילה וא"ב אע"פ שזמנם של מוקפין הוא בט"ו מכל מקום אם אירע שהיו צריכים להקדים קריאתם לי"ד עדיין אין זה בגדר שלא בזמנה שתהא קריאתה מחוייבת בעשרה בדייקא. ב] אף אם נאמר דמ"מ מיקרי שלא בזמנה מאן יימר לן דעשרה דבעינן היינו דווקא באופן שאחד קורא וכולם שומעים דילמא היינו גם באופן שאדם עומד במנין עשרה והוא אומר לעצמו מילה שגם זה נחשב לעשרה.