יסוד פורים אחדות ישראל כאשר המן מגיע לאחשורוש עם הצעת הגזירה הוא נותן לזה רקע "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד", והמכוון בזה ישנו 'עם' שמהותו להיות 'אחד' בדומה להקב"ה שהוא אחד ועתה הוא 'מפוזר' היינו בין העמים 'ומפורד' בינו לבין עצמו במדות במחלוקת בקנאה וכו' ומה הוא תיקונו ועבודתו של עם ישראל? אז מבואר בגאון בפירוש המגילה [ט' ט"ז כ"ג], כי ישנן שתי תיבות במגילה שלכאורה אמורים היו להכתב אחרת נקהלו היהודים ועמוד על נפשם וכן וקבל היהודים שהיו צריכים להכתב 'ועמדו' וקבלו' ומבואר שבזה מונח עבודת ישראל. בפורים התלכדו והתאחדו כאחד ובכך יבואר עמוד 'וקבל' כנגד 'מפוזר ומפורד' ובזה יובן מדוע בפורים הכל הולך בזוגות חייב אדם לקרוא את המגילה בלילה ולחזור ולשנותה ביום פורים שני ימים למרות שיש מקום לתמוה משום לא תתגודדו, משתה אסתר שניים, שבקשה משתה נוסף, משלוח מנות שתי מנות מתנות לאביונים שתי אביונים אגרת הפורים השנית כל הנס ע"י הזוג מרדכי ואסתר כי אכן כל מהות הפורים הוא לשלב בין הדברים ולאחד אותם.
ספר אוצר השיחות כי תשא