Thursday, August 26, 2021

להתפייס עם הגוף

שולי רנד: לחיים! רציתי לשתף אתכם בתובנה שלי מאלול הנוכחי. בצוק העיתים ודוחק הפרנסה של ימי הקורונה, הגעתי עד לשפל של הדרכת סיור סליחות... האמת היא שהידע שלי מאוד דל, וכשיצאתי להדריך, איפה שהוא בגיא בן הינום נהייתה לי סחרחורת - מה לי ולהרצאות על שכונות בירושלים. אני לא באמת מדריך תיירים ואני די חלש בדברים האלה, ונכנסתי ללחץ... לא בשבילי כל הקטע הזה - לעמוד באוטובוס, ויחלקו שקיות וכל מיני דברים, וקדימה המדריך... אבל אחר כך התיישבתי בדעתי, ואמרתי לעצמי - אם כבר הקב"ה גלגל אותנו לסיפור הזה, בא נראה איזו נקודה יש כאן. באמת, בסוף לא דיברתי על שכונות בירושלים, אלא באמת על הסליחות. תוך כדי הסיורים האלה, חשבתי שיש באמת סליחה על דברים שבין אדם למקום, ויש סליחה על עניינים שבין אדם לחברו, וכולם מכירים את ההבדלים ביניהם. החידוש שעלה לי היה, שכנראה יש סליחה שבן אדם צריך לבקש מעצמו. אפילו מהגוף שלו. 

איך התעוררה לי הנקודה הזאת? אז אגלה לכם, שאני בן אדם שדי הלך כסאח עם הגוף שלו, ונתן לו מכות במשך שנים ארוכות. הן בעישון סיגריות לא אינטליגנטי - כלומר, לא סיגריה אחרי הארוחה כשבן אדם טוב לו. חייתי ממש בתוך זה. עכשיו, ברוך ה', בחסדי ה' וברחמיו, כבר חמישה חודשים בלי הדבר הזה )- לחיים!( אני מבין עד כמה הדבר הזה הוא פשוט אכזריות על הגוף. אני חס ושלום לא בא לבאס אף מעשן - כולכם אחים שלי - לא ביום אחד עברתי צד. אני עדיין אתכם. בכל אופן, לא עצרתי בזה, והתחלתי גם לאכול נורמלי. גם האכילה שלי במשך השנים הייתה גרועה, והרסתי את הגוף שלי בכל צורה אפשרית. עם החידושים של עכשיו, יש לי חבר שאיים עלי שבסוף אני גם אתחיל לעשות ספורט... כמובן שאמרתי עד כאן! 

בכל זאת הוא קצת צודק, והעסק הולך למקומות לא טובים אני מודה... אני רק רוצה לומר, שכל הזמן החשיבה שלי הייתה שצריך להתעסק רק ברוח, ומה שחשוב לטפח הוא החלק של הרוח - דברי תורה, עבודת הלב, וכל הדברים של הגוף כביכול לא קשורים לעבודת ה'. עכשיו אני יודע לומר, שאם לפום צערא אגרא, אז כל העניין של בריאות הגוף הוא חתיכת עבודת ה' גבוהה מאוד. אצל ר' נחמן יש דיבורים נפלאים על העניין של אכילה - אני מתנצל אם לא באתי לכם בטוב, כשהקוגלים והמשקה יושבים לכם מול הפנים, לא באתי לבאס אתכם. אבל יש דיבורים מדהימים של ר' נחמן על האכילה ועל מעלתה, כשהדבר הכי חזק שהוא אומר הוא, שמי שנותן פייט בנושא הזה וגם מצליח, אז הקב"ה עושה על ידו מופתים. אני כבר שוקל לקחת את הקריירה שלי לכיוון הזה... אבל עכשיו ברצינות - עד כדי כך, אומר ר' נחמן שיש ליהודי כוח לעשות מופתים, והוא גם זוכה להארת פנים. אז אני רוצה לאחל לכולם, שנסלח לעצמנו, ונתפייס עם הגוף שלנו, ובאמת שתהיה שנה טובה, וח"י אלול נפלא!! ברוך ה' כבר שנה אנחנו מצליחים לקיים מפגש שיש בו הרבה בשבילי, והוא ממש מחיה אותי. יש לנו חבורה שלומדים ביחד, זה לא שיעור שאני מעביר - בסך הכל אני יודע לקרוא עם ניקוד, זה כל היתרון שלי על שאר החברים... אנחנו יושבים ומדברים וחושבים ביחד ומתווכחים בחביבותא, ועליי זה פועל מאוד טוב. אז שוב תודה, ושתהיה שנה טובה לכולם וגמר חתימה טובה.