The Radak says that at the end of days we may have Neviim like Moshe Rabeinu [Yoel 3/1].
That is hard to digest. One of the ikkrei emunah [number 7 to be exact] of the Rambam is that there will NEVER be a Navi like Moshe Rabbeinu. ומקרא מלא דיבר הכתוב - וְלֹא קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל כְּמֹשֶׁה אֲשֶׁר יְדָעוֹ יְהוָה פָּנִים אֶל פָּנִים [which the Rishonim understand to be eternal].
Also surprising are the words of the Tzemach Tzedek:
Also surprising are the words of the Tzemach Tzedek:
"...ואע"פ שנאמר ולא קם נביא כו' הרי ארז"ל בישראל לא קם אבל באומות העולם קם, א"כ מכש"כ שי"ל שלע"ל יהי' בישראל ג"כ בחי' זו דפה אל פה כו', וגם ארז"ל פ"ב דר"ה דכ"א בנביאים לא קם אבל במלכים קם ומנו שלמה כו', א"כ מכש"כ שי"ל בעוה"ז לא קם, אבל לע"ל שאזי יקוים מה שביקש משה מי יתן והי' כל עם ה' נביאים א"כ אז יהי' בחי' זו . . שוב מצאתי כדברי מפורש בבחיי ס"פ תשא דף קכד סע"ד שהמעלה הזאת דנבואת משה הבטיח הנביא ליראי ה' ולחושבי שמו שיזכו בה לעולם שכולו ארוך שנאמר מלך ביפיו תחזינה עיניך כו'" וע"ע באור החיים הקדוש ויקרא י"ט ב'.
The Medrash Tanchuma [Toldos 14] says that Moshiach will be greater than Moshe. If he is referring to Nevuah and not just to Malchus then we have a מציאה.
וצע"ג!!!