"חופש הדיעות הרגיל להיות פופולרי בזמנינו, עיקר יסודו בצדדים השליליים הוא, מצד חסרון העמקה נשמתית, והעדר בסיס חזק במעמקי הנפש לכל קישור החיים. החקירה החפשית אינה יכולה להזיק את הלב שכבר קלט בתוכו את העומק התמציתי של מהות האמונה אבל כל זמן שהתמצית העליון לא נקלט יפה בלב, אז כל חקירה חפשית מקעקעת היא את יסוד פעולת הרגש הטוב העומד למעלה מהשכל ההגיוני. כמה טועה הוא המהלך של חופש הדעות, שבא בצורתה של האנרכיה המחשבתית, שהוא מהפך את הצד היותר יקר, ויותר טוב שבהויה ובחיים
למין אנדרלמוסיה של תהו ובהו צלמות ולא סדרים, שהוא באמת רק עבדות הדעות".