Tuesday, June 27, 2023

The Life Of Our Nation

לזכות רפואת ר' מרדכי דוד בן קריינא ור' מנשה יעקב בן צפורה בתוך שח"י  

[כשם שלאדם הפרטי יש נשמה ייחודית, כך גם לכלל ישנה נשמה המיוחדת. והנשמה הישראלית - כלומר החיוניות האלוקית אשר מחיה את עם ישראל בגווניו המיוחדים לו היא זו שנותנת לנו חיים]. חיים אנו עם הציורים הרוחניים שבהשאיפה של נשמת האומה [מה שנותן לנו את 'טעם החיים' אלו הן כל אותן השאיפות והתקוות שנשמת האומה משתוקקת אליהן].

We live together with the spiritual images [that exist] in the aspiration of the nation’s soul.

ש"ק א' א'

שאיפת חייה של האומה העתיקה והצעירה כאחד מודרכת ומכוונת ע"י הציורים הרוחניים הגנוזים בעומק נשמתה. חוטים דקים ועדינים אלה מושכים את לב העם בכל דורותיו בתשוקה והתרוממות רוח לעליה ולהתנשאות. כשהאדם מישראל נעור משנתו לעת בוקר, הוא רואה לנגד עיניו המעולפות את הציור הקדוש של שויתי ה' לנגדי תמיד, מכוחו הוא פועל וחי ביומו העמוס עד לעת ערב בעלותו על יצועו. האומה הישראלית זוכרת היטב בכל נדודיה ובארץ מושבה את עיר האלהים והמקדש ולאורם היא רוקמת את חלומותיה וחזיונותיה סגולתם של הציורים הרוחניים הללו שהם חיים ופועלים תוססים ומתסיסים אור חיים ונשמה אין הם עומדים במסגרת כבתערוכות של מוזיאונים מפוארים אלא חקוקים על לוח לבם של ישראל עם ה' המצפה לישועתו בכל יום ובכל רגע. 



בכל מקום שהניצוצות של אור הללו גנוזים הם שם, הננו מקושרים בקשר של נשמה של חיים, של כל הוייתנו, אליו. בין שיהיה מקום זה מקום ממשי, מדת ארץ [ארץ ישראל], בין שיהיו מעשים שאלו הציורים כמוסים ביסודם [מצוות], בין שיהיו מחשבות ורעיונות מאיזה מין שיהיו [אמונות ודעות - אלו הם שלשת הצנורות המזרימים חיים לכנסת ישראל - ארץ ישראל, תורה ומצוות ואמונה].

Wherever these sparks of light are stored, we are connected—with the connection of the soul of life, of all of our being—to every place [these images] are hidden: whether that is a literal place, a site on earth, whether [that “place”] consists of [people’s] actions at whose foundation these images are hidden, or whether [that “place”] consists of [people’s] thoughts and ideas, of whatever category they may be.

שם

המקומות הקדושים שאליהם עורגת האומה כולה בזכרון של ימים מקדם ובשאיפה לעתיד הנכסף צופנים בקרבם אור גנוז ואויר של נשמה. בעלותנו אל המקומות ההם, הננו חיים את כל הרוחש בתוכם. באותה שעה נצבים לנגדנו כל אותם אישים גדולים שחיו ופעלו והקריבו מאישיותם על מידת ארץ זו. דבקים אנו בכל מאודנו אל הרז הנעלם והכמוס בהם והננו דולים מהוד הקדומים צעדי דרך תמרורי חזון. הדברים אמורים גם לגבי מצוות ומעשים שניצוצות אלוה זרועים בהם. כשאנו מקיימים אותם הרינו מתעלים לציור הרוחני החופף מעליהם ומשתוקקים להשיגה. קל וחומר ובכפל כפליים לגבי רעיונות גדולים חצובים מהררי קודש כשהם נשמעים ונאמרים הם נקלטים היטב רק במידת התשוקה המייגעת אותנו להבין ולהרגיש ביתר עומק, רוחב, גובה וגדלות את ההד הרוחני הנשמע מתוכם. [הרב משה אושפזאי]

3 pipelines of life - 1] Eretz Yisrael, 2] Torah and Mitzvos and 3] Emunah.