Tuesday, December 25, 2018

Hidden Names In The Book Of Names




וּלְכֹהֵ֥ן מִדְיָ֖ן שֶׁ֣בַע בָּנ֑וֹת


Why doesn't the pasuk tell us his name?

[Can you imagine his phone bill? I am SURE that he paid a set monthly fee with unlimited calls.]

Explains the Ramban:

טז-כא) ולכהן מדין שבע בנות – לא יזכיר הכתוב שמו, כי איננו ידוע רק מן הכנוי שהוא נכבד בכהונתו. והוא יתרו, כי אחרי התחתן במשה כתוב: וישב אל יתר חותנו (שמות ד׳:י״ח), ושם כתוב: ויאמר יתרו למשה לך לשלום, כמו אליה (מלכים ב א׳:ג׳) ואליהו (מלכים א י״ז:א׳), ירמיה (ירמיהו כ״ז:א׳) וירמיהו(ירמיהו א׳:א׳). ואחרי שנתגייר נקרא חובב, דכתיב: מבני חובב חותן משה(שופטים ד׳:י״א), כי דרך כל המתיהדים לקרא להם שם אחר בישראל. והוא בן רעואל, דכתיב: ויאמר משה לחובב בן רעואל המדיני (במדבר י׳:כ״ט). ומה שאמר בכאן ותבאנה אל רעואל אביהן (שמות ב׳:י״ח), הוא אבי אביהן, כמו: אלהי אבי אברהם (בראשית ל״ב:י׳), נבוכדנצר אבוהי (דניאל ה׳:ב׳), וכן: הידעתם את לבן בן נחור (בראשית כ״ט:ה׳), וכן: ומפיבושת בן שאול (שמואל ב י״ט:כ״ה), ורבים כן. והיה זה, כי הכהן לא ימצא בבית, כי היה נטרד בכיהונו בבית אלהיו, ותבאנה אל הזקן.

Comment: Compare with the pasuk at the beginning of the Parsha  "וַיֵּלֶךְ אִישׁ מִבֵּית לֵוִי וַיִּקַּח אֶת בַּת לֵוי". 

The book is called "Shmos" yet some important names are conspicuously absent. Even Moshe was only named, oddly, after he became older:
  
וַיִּגְדַּ֣ל הַיֶּ֗לֶד וַתְּבִאֵ֙הוּ֙ לְבַת־פַּרְעֹ֔ה וַֽיְהִי־לָ֖הּ לְבֵ֑ן וַתִּקְרָ֤א שְׁמוֹ֙ מֹשֶׁ֔ה וַתֹּ֕אמֶר כִּ֥י מִן־הַמַּ֖יִם מְשִׁיתִֽהוּ׃

The daughter of Paroh is also not named - Just "Bas Paroh". That could be explained with this Ramban - She was known as Paroh's daughter and her real name is not relevant.