לזכות ר' ישראל יעקב בן שרה לאה
לרפואת שרה לאה בת רבקה בתוך שח"י
There is a tefilla printed in the siddur after Birkos Hashachar that begins אל-הנו וא-להי אבותנו זכרנו בזכרון טוב לפניך - "Our G-d and G-d of our forefathers, remember us with a positive memory."
All of our positive attributes that lead to great deeds and holy feelings stem from our nation's collective soul's [נשמה כללית] connection to Hashem that spans the generations. On the outside, it doesn't always seem this way but that is the reality.
So we ask Hashem - G-d of our fathers, who chose our Avos because of their essential goodness [as the Maharal explains], should remember the good that is within us. When we mention this inherent goodness, it arouses this goodness that lays dormant with us and brings it to the fore. When that happens, we become worthy of having our tefillos answered.
Let's read the peirush of the Olas Ri-iyah:
או"א זכרנו בזכרון טוב לפניך
כל התכונות הטובות, שמהן תוצאות לכל המעשים הטובים וכל הרגשות הטובות, הנה מוצאן הוא מאותו הקשר האלהי העליון, של הנשמה הכללית, ההולכת ומשלחת את ענפיה, בהמשכם של הדורות. ואע"פ שבמשך הזמן של הדורות בירידתם, הרי הבהירות של הטוב ושל הקדושה הולכת וכהה מצד החצוניות, מ"מ בפנימיות החיים, הגלויה וידועה ליודע תעלומות ב"ה הרי הקשר כולו של כל הטוב אצור הוא ועומד בעינו בכל צביונו ותפארתו. והננו בשביל כך מתפללים ומכוונים את לבנו כלפי מעלה, שאלהינו ואלהי אבותינו, אשר מרוחו הטוב האציל תמיד את אור נשמתנו, זכרנו בזכרון טוב. אותו הטוב היסודי, שהוא לפניך, בעוצם טהרת קדושתו יגלה ויראה לפניך גם כעת, כמו שהוא נמצא בערכו הפרטי ברוח החיים התוכי של כ"א ואחד מאתנו.