ופקדנו בפקודת ישועה ורחמים, משמי שמי קדם.
First we spoke about זכרון and now we mention פקידה. What is the difference?
זכרון is the memory of the great period of holiness and light before the fall and dimming of this light. פקידה relates to the present when the kedusha is hidden and dormant. So we beseech Hashem to have mercy on us and bring salvation in the present, despite everything. This salvation comes from the most elevated place of kedusha and not from the lowly state of our earth.
ופקדנו - Remember us NOW בפקודת ישועה ורחמים, with a memory of salvation and mercy [but not from the earthly level but rather] משמי שמי קדם - the highest celestial place possible.
In the words of the Tzadik [MUCH better than I say it]:
ופקדנו בפקודת ישועה ורחמים, משמי שמי קדם.
הזכרון הוא מצד העבר הגדול, של כח הסגולה האורית כמו שהיא בעינה לפני ירידתה והתמעטותה במשך הדורות בירידתם, שאותה הבהירות, שעמדה הסגולה הקדושה המיוחדת, שממנה באה הנקודה הנשמתית הקדושה לכל פרט מפרטינו, תהיה נזכרת ומופעת מכח שרש מציאותה משכבר הימים. והפקידה היא כבר ביחש ההוה, שתתעלה הנקודה ההוית, הנעלמת במציאותה, ובלועה בעומק הסתרתה, עד כדי כהות אורה, ומתוך כך ישועה רחקה ממנו, שתפקדנו בפקודת ישועה, שהיא היציאה של ערך קודש זה מכל מצריו, מצד סגולת ערכו הנשגב מצד עצמו, שהוא ראוי לשפעת רחמים, לרחם על כח יקר ונשגב, המושרש מיסוד קדושה עליונה, הנתון בשבי בידי כחות מאפילים את אורו הנשגב. הופעת הישועה והמית הרחמים צריכות הן לבא, מההתחלה היותר כללית, היותר שרשית, ויותר מפוארה, שהיה שמה כחה של הנשמה באצילותה מאיר ברב פאר וכבוד עליון, שזהו בשורש הקדמון של האור המקודש, לא כפי ערכו הארצי, המוטבע כבר במעבי הארץ, אלא כפי ערכו הקדום השמימי, ולא כפי ערכו השמימי שהוכן כבר לירידה ארצית, אלא כפי ערכו השמימי שהתעלה מכל מדת ירידה,והוא עומד ברוממותו הנצחית ומאורו המלא, שהוא ענין סגולת מקורו, משמי שמי קדם.