People - even Talmidei Chachomim - talk about how our belief in Hashem is a "leap of faith". This is a big mistake. We are not asked to take a "leap of faith". The Rambam says:
יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון והוא ממציא כל נמצא וכל הנמצאים משמים וארץ ומה שביניהם לא נמצאו אלא מאמתת המצאו.
The foundation of everything is to KNOW that there is a G-d.
If one feels that he is taking a leap of faith but he can't be absolutely sure, then there is a serious lacking in his faith. [Full disclosure - many many good people are not on the level where they know that there is a G-d. Our life's task is to work to achieve this level.]
Rav Kook writes:
האמונה אינה לא שכל ולא רגש, אלא גילוי עצמי היותר יסודי של מהות הנשמה, שצריך להדריך אותה בתכונתה. וכשאין משחיתים את דרכה הטבעי לה, איננה צריכה לשום תוכן אחר לסעדה, אלא היא מוצאה בעצמה את הכל. בעת החלש אורה, אז בא השכל והרגש לפנות לפניה דרך. וגם אז צריכה היא לדעת את ערכה, שלא משרתיה, השכל והרגש, הם הנם עצמותה. ותהיה קבועה באיתן מושבה, אז יצליחו השכל והרגש בפינוי הדרך, ובהמצאת האמצעיים השכליים והמוסריים המסקלים את המכשולים מעל דרכה. ההסתכלות המיוחדת של האמונה שהיא חלק בעצמה, הוא האור של הנבואה, וברדת המדרגה, שפעת רוח הקודש, שגם אלה יורדים לפעמים ומתאחים עם השכל והרגש בדרכי גילוייהם.
I urge everybody to learn and analyze this passage because it may be the most important thing the Rav ever wrote.
Learn what the Rav writes. Learn Kuzari, learn Maharal, learn Ramchal etc. etc. and over time your Emunah will be bolstered.
But no "leaps". "Leaps of faith" are for things we can't know and never experienced.