דגל מחנה אפרים במדבר פרשת בלק
עוד יש לפרש לא הביט און ביעקב ולא ראה עמל בישראל ה' אלהיו עמו ותרועת מלך בו. יבואר זה על פי דאיתא בזוה"ק (ח"ג ע"ג א) אורייתא וקודשא בריך הוא וישראל כולהו חד עד כאן, ולפי זה הוא כלל גדול אפילו כשאדם חוטא הרבה אז הוא נקרא ניצוץ ישראל ויש בו חלק אלהי ממעל ובודאי יחזור בתשובה על כרחו, כי אי אפשר ליפרד כיון שהם בקרבו ממש, וזה יש לומר שמרמז הפסוק לא הביט און ביעקב במדריגה הפחותה שבישראל ומכל שכן שלא ראה עמל בישראל היינו דאיסתייעא מילתא שיחזור בתשובה והטעם מפני ה' אלהיו עמו ממש יחד כאחד וגם תרועת מלך בו היינו תורה ע' שנדרשת בע' פנים הוא גם כן בו בקרבו ממש ולכך לא ידח ממנו נדח והבן:
עוד יש לפרש לא הביט און ביעקב ולא ראה עמל בישראל ה' אלהיו עמו ותרועת מלך בו. יבואר זה על פי דאיתא בזוה"ק (ח"ג ע"ג א) אורייתא וקודשא בריך הוא וישראל כולהו חד עד כאן, ולפי זה הוא כלל גדול אפילו כשאדם חוטא הרבה אז הוא נקרא ניצוץ ישראל ויש בו חלק אלהי ממעל ובודאי יחזור בתשובה על כרחו, כי אי אפשר ליפרד כיון שהם בקרבו ממש, וזה יש לומר שמרמז הפסוק לא הביט און ביעקב במדריגה הפחותה שבישראל ומכל שכן שלא ראה עמל בישראל היינו דאיסתייעא מילתא שיחזור בתשובה והטעם מפני ה' אלהיו עמו ממש יחד כאחד וגם תרועת מלך בו היינו תורה ע' שנדרשת בע' פנים הוא גם כן בו בקרבו ממש ולכך לא ידח ממנו נדח והבן: