פרשת יתרו:
האמת היא אחת, גדולה וכללית, אבל השאלה מאיזו זווית מסתכלים עליה; לכל אחד המבט, הפירוש וכלי הקיבול שלו.
עם ישראל כולו זכה לגילוי האלוקי בהר סיני, אך יחד עם זאת כל אחד קיבל אותו כפי כוחו. למרגלות הר סיני חנה כלל-ישראל כאיש אחד בלב אחד, אך לכל דרגה בעם יוחד מקום בפני עצמו - הכהנים, ראשי העם, ההמון וכו', כי כל דרגה וכלי הקיבול שלה.
על כך מעיד מניין מקבלי התורה - שישים ריבוא, כנגד שישים ריבוא אותיות שבתורה. ללמדך שכל אחד והאות שלו בתורה, כל אחד והפירוש הפרטי שלו לתורה הכללית; כל יהודי וקבלת התורה הפרטית שלו. זו בקשתנו מידי יום: 'ותן חלקנו בתורתך' - שייגלה לפנינו חלקנו האישי בתורה.
דווקא בעמידה זו על הזהות היחידאית תלויה שלמות העולם כולו. תקוות העתיד ש'כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם' - תלויה בכך ש'לא ילמדו עוד איש את רעהו'. כי רק כשכל אחד יהיה נאמן לזהותו העצמית, יאזין לקולו הפנימי ויכתוב את האות שלו בתורה - יושלם ספר התורה הכללי והתיקון יהיה שלם.
-ע"פ כתבי הרב הדרי זצ"ל-