The Baal HaLeshem didn't like this...
למשל, כשמעמידים אנו נר אצל המראה אנו רואים לפנינו שני נרות. והנה לו לא היה לנו רק חוש הראיה ולא שום הבחנה אחרת במציאות הלא היתה לפנינו באמת מציאות של שני נרות ממש כי לא היתה לנו אז שום אפשרות להבחנת המציאות זולת זו שאנו מבחינים בחוש הראיה. אולם מאחר שיש לנו עוד חושים שבהם אנו מבחינים את המציאות אנו יודעים שאין כאן אלא נר אחד והנר שבמראה אינו אלא בבואה של הנר ההוא.
נמצא שעל פי הבחנתנו בהכרת המציאות שלפנינו אנו יודעים שהנר שבמראה אינו אלא דמיון אבל על פי הבחנת המציאות בחוש הראיה גרידא מציאות הנר שבמראה היא מציאות ממש כמו הנר שכנגדו.
שיעורי דעת ח"א קנ"ב