בעד החלון נשקפה ותיבב אם סיסרא בעד האשנב מדוע בושש רכבו לבא מדוע אחרו פעמי מרכבותיו [שופטים ה כח].
היבבה גנוחי גניח וילולי יליל היא ביטוי לקוצר הרוח במצב של בושש לבא מאה פעיות פעיא אימיה דסיסרא. אך לקושטא הרי שבאותה שעה של תוחלת ממושכה נתעברה יעל [עיין עשרה מאמרות להרמ"ע מפאנו חקור הדין ח"ה ספ"י ופי"א] ומשם יצא רבי עקיבא. והרי רבי עקיבא הוא שורש תורה שבעל פה כידוע ותורה שבעל פה היא תורת בושש משה לרדת מן ההר, תורת הבקעת ההסתר מתוך עמל ויגיעה באין גילוי מלמעלה תיקון החטא דהעדר הסבלנות דעץ הדעת וחטא העגל.
[באור פניך עמ' 261]