WOW!!!
זאת חוקת התורה
"זאת חוקת התורה - חוקה חקקתי גזרה גזרתי ואין לך רשות להרהר אחרי"
מדרש
המיתה העדר השלימות
וטומאתה ביטוי ההעדר
וכל שההעדר גדול ביטויה גדול
לא הרי טומאת מת ישראל שמטמא אף באהל
כהרי טומאת עכו"ם שאינו מטמא באהל
ולא הרי טומאת מת שמטמא טומאת שבעה
כהרי טומאת נבלות שאינו מטמא אלא טומאת ערב
ולא הרי טומאת נבלת בהמה שמטמאה במגע ובמשא
כהרי טומאת נבלת עוף טהור שאינה מטמאה במגע ובמשא
ולא הרי טומאת נבלת עוף טהור שמטמא בבית הבליעה
כהרי דגים וחגבים שאינם מטמאין
זה הכלל כל שערך חייו מעולה ומשובח - גילוי העדרו גדול יותר
כל שערך חייו נכבד - ביטוי העדרו קשה יותר והגמרא בסנהדרין צ"א שואלת כתיב "בלע המות לנצח" וכתיב "כי הנער בן מאה שנה ימות"
ומתרצת "כאן בישראל כאן בעכו"ם".
שלמותן של ישראל - ביטול המיתה בכלל.
שלמותן של עכו"ם - אינה אלא אריכות ימים בלבד. כי המיתה חסרון ואי-שלימות בישראל
ואין המיתה חסרון ואי-שלימות בעכו"ם
והכתוב אומר "וחרפת עמו יסיר" - "עמו" דייקא.
כי המיתה חרפה בישראל ואין המיתה חרפה בעכו"ם.
סודה של פרה אדומה
טהרת טומאת מת.
ביטול גילוי העדר השלמות.
סילוק השפעת העדר השלמות.
וביאורו של רז זה שמור אך ורק - לשלמים. כבמדרש חוקת
"לך אני מגלה טעם פרה אבל לאחרים חוקה".
לך - למשה.
לבעל השלמות המירבית, לבעל ותחסרהו מעט מא-להים".
ואילו אצל שלמה אע"פ ש"ויחכם מכל האדם" ואפילו מהימן זה משה.
בכל זאת: "אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני" - זה פרה.
כי: לא בחכמה תליא מילתא אלא בשלמות ורק למשה נתגלה טעם פרה אבל לכל ישראל "חוקה חקקתי גזירה גזרתי ואין לך רשות להרהר אחריה".
[עפ"י דברי מרן הרב זצ"ל]