וממו"ר זצ"ל שמעתי הערה נפלאה בזה שהנה לשון חכמים הוא היה מביט בתורה ובורא את העולם, ולמה לא אמרו בקיצור היה בורא את העולם לפי התורה , ומה ההדגשה שהבריאה נעשתה על פי הבטה בתורה דוקא.
אמנם בהלכות כתיבת ספר תורה שנינו צריך שיהיה לפניו ספר אחר שיעתיק ממנו שאסור לכתוב אות אחת שלא מן הכתב [שו"ע יו"ד סימן רעד סעיף ב] ואף הקב"ה נהג כן בבריאת העולם ולכך היה מביט בתורה ובורא את העולם. ולמדנו ממאמר זה של חכמים שלא רק שהעולם נברא על פי התורה אלא שיש לעולם גופא גדר של תורה עד כדי כך שבריאתו מחייבת הבטה בתורה קדומה יותר. באופן שאין בריאת העולם אלא מהדורה תנינא של תורה.