האחרונים דנים באיש שאכל ושבע ונסתפק אם בירך ברכת המזון ובאו אשה או קטן ומעידים עליו שבירך ברכת המזון האם נאמנים בזה. ולכאורה אף שיש לאיש חזקת חיוב, מכל מקום בעצם הדבר שבא לידי ספק אם בירך או לא בירך כבר איתרע חזקה במקצת וכמו שכתב בכיוצא בזה בפני יהושע קידושין סג וז"ל ואמנם נראה לי דהא דלא מהימן עד אחד נגד חזקה היינו דוקא היכא שבלא דברי העד הוי חזקה גמורה ולא איתרע כלל ובכהאי גוונא הוא דמספקא לן בפרק האשה רבה כטבל וקונמות וכן בעד אחד שהעיד שמת בעלה או בשליח הגט דלולי דברי העד הוי בחזקת אשת איש גמורה דחזקה כי האי דלא איתרע כלל עדיף מרובא כמו שהוכחתי בכמה דוכתי מה שאין כל היכא שיש מקום ספק גם בלא דברי העד דאיתרע חזקה שפיר סמכינן אעד אחד ע"ש. ועל פי דבריו כתב בשו"ת מהרש"ם חלק ד' דכיון שבא לידי ספק אם בירך ברכת המזון או לא ויש עדות מסייעת של האשה שאכן בירך ברכת המזון ממילא שפיר סמכינן אעד אחד וכמו שכתבו בפני יהושע הנ"ל. [ילקוט יוסף]