skip to main |
skip to sidebar
Is An Aveirah That Is Explicit In The Torah Worse That One That Is Derived From A Drasha?
עי' במנ"ח [מצוה תצ"ו אות ג'] שלפי הרמב"ם יוצא שמה שלמדו חכמים מדרשה חמור יותר ממה שכתב מפורש בתורה [כי יש גם מצות ועשית ככל אשר יורוך ואיסור לא תסור] ויש להעדיף לעבור על מה שמפורש בתורה. והק' ר' אלחנן זצ"ל [דברי סופרים א' י"ט] מהתוספות ביבמות הנ"ל וגם מזבחים פ"ט שחטאת קודמת לאשם שמפורש בחטאת שייריה נשפכים על יסוד המזבח ואילו באשם דין זה אינו מפורש - הרי שמה שמפורש חמור יותר. וקשה גם מיומא פ"ג שנותנים לחולה מרוטב האיסור [שנלמד מדרשה שטעם כעיקר] לפני שמאכילים מהאיסור עצמו. עי' בס' משנת חיים פ' שופטים וס' להורות נתן פ' שופטים. ויש להאריך - ישמע חכם ויסף לקח.