Wednesday, September 28, 2016

The Two Stages Of Geula - National And Personal

לזכות ידי"נ הר"ר שמואל בנימין בן תשנה רחל לאה וכל בני ביתו לברכה והצלחה וכל טוב סלה!!



The geulah comes in two stages. Stage one is to reveal the hidden abilities and talents of the Jewish people. To develop technology, medicine, the State, to build the economy etc. etc.

Then comes stage two - To call out the name of Hashem and to realize that He is the True Power behind everything.

In the meantime many of the Jewish people have succeeded in fulfilling stage one and all that is left is to carry out stage two. Our Avodah is to publicize stage two to the world. We must make it known that all of our power comes from Above and that אין עוד מלבדו. 

Says the Rav ztz"l:


אופיה של הגאולה הבאה לפנינו, שראשית צעדיה הננו חשים ומרגישים, הוא בתוכיותה של כנסת-ישראל. מתפתחת היא האומה, בכל כחותיה, מגדלת היא את רוחה, את טבעה ואת עצמיותה, אינה מכרת עדיין את עומק הישות העליונה שהיא כל יסוד תקומתה. עינה לארץ, ולשמים עדנה לא תביט. היא אינה שבה עדיין אל אישה הראשון בפועל, היא מעבדת את חייה בכחותיה הנמצאים בשרשי נשמתה. אמנם בלא קריאת שם, בלא מגמה מבוררת הכל הוא אור ד' וכבודו, אבל לא היא ולא העולם מכיר זה בבליטה, שם שמים לא שגור בפיה, אומץ וגבורה רודפת היא, אבל באמת הכל קודש ואלהי הוא. ורק בהגמר התוכן, בהעלות האומה למרום מצבה, אז יוחל אור אלהי נקרא בשם המפורש להגלות, יגלה ויראה, שכל מה שהאיר וכל מה שיאיר, כל שחי וכל שיחיה בה, הכל אור אלהי עולם אלהי ישראל הוא, וזה שמו אשר יקראו ד' צדקנו, ושם העיר מיום ד' שמה. מצב הגאולה זהו יסוד החזון של הרזים, שכנסת-ישראל לא תשוב למקומה לעתיד כי אם קודשא בריך הוא וכל חייליו יבואו אליה, ויקימו אותה מן עפרא ביקר סגי, אשרי עין ראתה כל אלה, ולמשמע אזן ותקוה תשמח נפשנו. והמשך הזמן, העובר בין ההופעות המיחדות המרוכזות בכנסת-ישראל, עד שיופיע אור תפארת ישראל, לדעת כי שם ד' נקרא עליה, הוא זמן חבלי משיח, שרק אמיץ אונים כרב יוסף היה אומר עליו ייתי ואזכה דאיתיב בטוא דכופתא דחמריה.


[קובץ ג' רכ"ה] 

On a personal level this is true as well. We cannot find our own redemption until we have actualized our potential and revealed all of the capabilities that lay dormant in our souls. As we reveal these talents, we must always attribute them to their Source [we don't have to wait until after they have been revealed but can appreciate Hashem's help all the way through]. Then we have achieved redemption.