Wednesday, November 20, 2019

Rav Aharon Kotler In Ponovitch

הדבר ידוע שרבי שרבי אהרון קוטלר זצ"ל היה נחשב העילוי באותו הדור. היו אז בחו"ל הרבה ראשי ישיבות גדולים ר' ברוך בער זצ"ל בקמניץ ר' שמעון שקופ זצ"ל בגרודנא ר' חיים עוזר זצ"ל אב"ד בוילנא ור' אהרון היה הכי צעיר, ובכל זאת היה נחשב לעילוי. 

אני זוכר שהוא בא פעם להגיד שעור בהיכל התלמוד בת"א ואמרו לי שהוא נוסע לשם מבני ברק. הייתי כבר נשוי וגרתי ברמת השרון נסעתי לב"ב והרשו לי להצטרף למונית שלו במקום הפנוי אבל מי שלקח אותו אמר לי שאסור לדבר איתו בדרך כי בזמן שהוא נוסע להגיד את השעור זהו הזמן שבו הוא מכין את השעור. לקח לו עשר דקות להכין שעור של שעה שלמה, והוא היה מדבר צפוף!!

אני זוכר שכשהייתי עוד בחור בפונוביז הזמין אותו הרב הרב מפונוביז מפונוביז זצ"ל להגיד שעור בישיבה. למדו אז מסכת יבמות והוא דבר על זה. והנה לאחר זמן אמר רב אבא גרוסברד גרוסברד זצ"ל שהיה המשגיח אז שיחה על כוחות הנפש שבאדם. ובאמצע הוא אמר שהוא התבונן בזמן השיעור על כל הבחורים והיה מכיר על פניו של כל אחד אם הוא עדיין מחזיק ראש בשיעור או שכבר "נשר". היו כאלו שכבר אחרי חמש דקות אבדו את חוט המחשבה היו יותר והיו כמה שהצליחו להבין עד סוף השעור. לאחר השעור הלך ר' אהרון לחדר צדדי שם חיכו לו הרמי"ם ר' דוד ' ור' שמואל ועוד ור' שמואל הקשה לו איזה קושיא על השיעור ואז ר אהרון אמר "המשך" לשיעור מענין לענין שלקח שעה שלימה!

[הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל]