ובנוגע האבעי' סיני ועוקר הרים איזה מהן עדיף דמסיים הגמ' בהוריות (דף י"ד ע"א) דסיני עדיף דהכל צריך למרי חטיא, יש לפרש הפסוקים בפ' ויצא וישכב במקום ההוא ויחלם והנה סלם מצב ארצה, פרש"י באותו מקום שכב אבל י"ב שנים ששמש בבית עבר לא שכב בלילה שהיה עוסק בתורה, עוסק בתורה משמע בעיון בעמקות כמובא ט"ז הלשון לעסוק בדברי תורה,וגם היה לומד בישיבת שם ועבר בדרך הלומדות והעיון, ע"כ חלם והנה סלם מצב ארצה סלם פירוש הבעה"ט בגי' סיני, דהראה לו מן השמים דסיני עדיף, ויקץ יעקב משנתו ממשנתו מהלימוד הרגיל בעיון בלומדות ואמר אכן יש ה' במקום הזה ואנכי לא ידעתי לא ידעתי בכ"כ חשוב בשמים הלימוד של בקיאות שזה סיני- סלם מצב ארצה אבל ראשו מגיע השמימה דהכל צריך למרי חטא כנ"ל .
אמר פעם הגאון רבי פנחס הירשפרונג זצ"ל [שהיה בקי מופלג בתורה, כידוע וכמפורסם] אם הת"ח הוי עוקר הרים היה יכול לעקור ההר סיני, וא"כ למה סיני עדיף, ותי' דהבעל עוקר הרים אינו יודע איפוא הסיני נמצא....
אמר פעם הגאון רבי פנחס הירשפרונג זצ"ל [שהיה בקי מופלג בתורה, כידוע וכמפורסם] אם הת"ח הוי עוקר הרים היה יכול לעקור ההר סיני, וא"כ למה סיני עדיף, ותי' דהבעל עוקר הרים אינו יודע איפוא הסיני נמצא....