Sunday, June 17, 2018

Offended - The Drug Of Life

I just turned on my computer and on the screen it said "User". 

That is OFFENSIVE!! [How may feminists does it take to change a light bulb? Hey, that's INSULTING!!!]

Does that imply that I use drugs?? Or that I use people?? CHASSS VIIIII-SHALOM!!

The gemara says that TORAH is a drug!! Of Life:-)

בקדושין ל' תנו רבנן ושמתם - סם תם, משל לאדם שהכה את בנו וכו' ואמר לו בני, כל זמן שרטיה זו על מכתך אכול מה שהנאתך ואין אתה מתיירא, ואם אתה מעבירה היא מעלה נומי, כן הקב"ה אמר להן לישראל, בני, בראתי יצר הרע, ובראתי לו תורה תבלין. 

The Sages taught: “And you shall place [vesamtem] these words of Mine in your hearts” (Deuteronomy 11:18). Read this as though it stated sam tam, a perfect elixir. The Torah is compared to an elixir of life. There is a parable that illustrates this: A person hit his son with a strong blow and placed a bandage on his wound. And he said to him: My son, as long as this bandage is on your wound and is healing you, eat what you enjoy and drink what you enjoy, and bathe in either hot water or cold water, and you do not need to be afraid, as it will heal your wound. But if you take it off, the wound will become gangrenous.

Explains the Maharal:

ופירוש זה, כי לא יכול יצר הרע לשלוט על התורה שהוא סדר הנמצאים אשר הם נבראים עליו, ולפיכך התורה היא תבלין ליצר הרע שאינו יכול למשול על האדם ולהוציא את האדם עד שיצא האדם חוץ מן הסדר אשר ראוי שזה אינו יכול, ומפני זה מעלת התורה שאין יצר הרע שולט עם התורה, ואם לא הייתה התורה שהיא רטייה ליצר הרע שלא יוכל להוציא את האדם חוץ מן הסדר, לא היה נברא היצר הרע שלא היה יכול האדם לעמוד נגדו. אבל התורה היא שמירה מן יצר הרע, ולכך ביום מתן תורה היו מביאים שני הלחם שהיו של חמץ, כי היצר הרע הוא שאור שבעיסה, ומצד התורה נמצא יצר הרע, ואם לא כן לא היה נמצא מפני שאין יכול לעמוד נגדו.

Torah keeps a person in line. Without it, we are in mortal danger! 

Rav Dessler explains:



ל
כאורה משמע מזה, שהתורה מתבלת ליצר, שגם אם ילך בדרכי היצר התורה מתבלת אותו ונעשה טוב. אבל צא וראה איך הגמרא עצמה מפרשת הענין... מה שבמשל הוא "מעלה נומי", בנמשל הוא "נמסרים ביד היצר", כאדם הבורח משונאו החפץ להרגו, ומוסרים אותו ביד הרוצח, ורק על ידי העסק בתורה יוכל לברח, עוסק פירושו עשיית הדברים שאליהם שאיפתו העיקרית הממלאת את כל נפשו, ואינו מסיח דעתו ממנה... נמצאנו למדים כאן את כל גדר מלחמת היצר על ידי התורה, אם האדם ישים את כל שאיפתו לתורה, אין מקום ליצר ליכנס אליו, וכמובן צריך שלא יהיה שום סדק קטן אשר יוכל היצר ליכנס בו. אך אם יסיח האדם דעתו מן התורה אפילו כרגע, הוא נמסר ביד יצרו, פירוש שניתן רשות ליצר הרע ליכנס לקרבו... מה יעשה האדם אשר מעשיו במשא ומתן, הלא בהכרח יסיח דעתו מן התורה? באמת אינו כן, כי זבולון ויששכר שניהם כאחד עוסקים בתורה, זה בלימודה וזה בהחזקתה, אך שאיפת עסקי שניהם אחת היא, להגדיל תורה ולהאדירה... אבל מעולם לא הותר חס ושלום לישראל לעסוק בגשמיות באופן שתהיה נקודת שאיפתו הפנימית אל הגשמיות, לחיות חיים ערבים וכדומה, כי בזה נמסר ביד יצרו ונופל תחת ידו...

The Torah only saves a person from the yetzer if his entire focus is on Torah. Even people who work for a living have to do so in order to support and build Torah. Otherwise, the yetzer crouches at the door to make people stumble in sin.

Not only that - the yetzer hara is focused on YOU [and the bigger they are the harder they fall - כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו]
 
ואם יאמר אדם שהיצר אינו מתענין אלא עם בני אדם חוטאים הרבה ובחטאים גדולים, יסתכל במה שמוסיפה הגמרא: ולא עוד, אלא שכל משאו ומתנו בך וכו', שכלפי כל יחיד הוא כאילו אין לו התענינות אחרת אלא בו... (שם עמוד פט, העסק בתורה)