Monday, July 23, 2018

A Classic Ohr Hachaim Hakadosh You MUST Know

לע"נ ר' מרדכי צבי בן ר' אהרן מנחם אביו של ידי"נ הרב חיים שרעק שליט"א 

When one writes Hashem's name with added letters, the prefix is not holy while the suffix is. So in the word ב-י-ה-ו-ה 
the "ב" is not holy and may be erased. In the word ל-א-ל-ה-י-ם the "ל" is not holy and may be erased. But in the word א-ל-ה-י-ך the "ך" IS holy and may NOT be erased. In א-להיכם the "כם" IS holy like the שם itself and may NOT be erased.

That is the meaning of the pasuk ואתם הדבקים בה' א-להיכם  - You are clinging to Hashem א-להיכם like the "כם" that IS holy, so are you holy like Hashem.


הדבקים בה' אלהיכם – יתבאר על פי מה שכתב רמב"ם בפ"ו מהל' יסודי התורה וז"ל וז' שמות הם הוי"ה וכו' כל המוחק אפילו אות אחת מז' שמות אלו לוקה כל הנטפל לה' מלפניו מותר למוחקו וכו' מלאחריו כגון ד' של אלהיך כם של אלהיכם אינם נמחקים והרי הם כשאר אותיות של שם שהשם מקדשם ע"כ, והוא מה שנתכוון לומר להם במאמר הדבקים בה', פירוש ולפי ששם זה המיוחד שם הוי"ה אין אות נדבקת ונסמכת לו מלאחריו אלא מלפניו כגון לה' בה' כה' ואותיות אלו אין בהם קדושה ומותר למוחקם ואם כן תהיה דביקות ישראל בה' בדרך זה שאין השם מקדשם, לזה גמר אומר אלהיכם פירוש דביקות זה שאתם דביקים בה' אינה כדביקות האותיות שמלפניו אלא כאותיות שמלאחריו שהם כם של אלהיכ' שהם קדושים כשאר האותיות של השם.

#ilivedonhisblock