לכבוד ידיד נפשי הרב חיים אהרן בן גילה לברכה והצלחה בכל מעשי ידיו יחד עם כל בני ביתו!!
The Zohar seems to say that the sin of spilling seed is unfixable. No Teshuva. S-C-A-R-Y!!. However, the sefarim teach that there is ONE exception. The ONLY way to fix the sin of spilling seed is ..... to learn Torah as it says "I created a yetzer hara, I created the Torah as a spice". [See Rosh Hashana 18 where it says that even thought the pasuk says that the sins of the house of Eli will not be forgiven - with Torah they are forgiven].
Hold on!! Torah is a "spice" for the yetzer hara??? That implies that the yetzer hara is something positive, like nutritious food, that just needs some added taste.
YES!! The yetzer is in fact called "רע" evil, but after being sweetened by Torah it becomes very good.
After you learn, then you can be with your wife in a holy, special way. ALL of your illicit desires can be transformed. If not for the yetzer hara, we wouldn't get married or do a lot of other things. We NEED the yetzer hara. That is why we have one:-). But we also need Torah to sweeten it!!!
In the language of Rebbe Tzadok:
תיקון למז"ל הוא עסק התורה כמ"ש (קידושין ל:) בראתי יצה"ר בראתי תורה תבלין וא' בסוכה (נב.) הקב"ה קראו רע והיינו בעון דדור המבול דהיינו מז"ל [וא' בקידושין (יג.) דלא נגזר על דגים שבים. היינו ת"ח כמ"ש במק"א ע"פ ורדו בדגת הים] וכמ"ש בזוהר בראשית (נז א) ובר"פ כל היד דנקרא רע זה היצ"ר ברא הקב"ה וכמ"ש ואשר הרעותי ולכן ימצא זה גם בחלום שדבר זה ניכר שאינו מפעולת אדם. ותבלין הוא למתק המאכל היינו להפך הרע לטוב מאוד כמשז"ל (בב"ר פ' ט) זה יצה"ר שע"י ד"ת נמתק. ובזוהר בראשית ונח דלית מסאבא כמוהו. והנה א' פ"ב דברכות (טז.) דד"ת מעלין מטומאה לטהרה. ומ"ש בזוהר (סב א) דאין מועיל תשובה הוא עד"ש (ר"ה יח.) בזבח אין מתכפר אבל מתכפר בתורה ה"נ כן וכמשז"ל שילהי חגיגה ת"ח אין אור של גיהנם שולט. גיהנם ג"כ נקרא רע כמ"ש (ברכות סא.) ע"פ לא ינקה רע והיינו כמ"ש בעירובין (יט.) שהכל יורד לה על עסקי הינם היינו שמירת הברית וז"ש ג"כ בראת גיהנם שג"כ הש"י בראו כמו יצה"ר [וא' שם ג"כ בראת צדיקים צדיק בכל מקום שומר הברית גם הוא מתחלת בריאה כמ"ש באות שלפני זה כי ישנו גם ברשעים ובאומות עכו"ם] וע"ז נאמר גם כי אלך בגיא צלמות לא אירא רע כי אתה עמדי. רע הוא דרגא הנז' ואתה פי' ע"י שבראת. [צדקת הצדיק צ"ז]