לע"נ ר' אלכסנדר זושא ב"ר יוסף
The Rambam says [Shabbos 2/1] that we are mechalel Shabbos for a choleh based on a doctor. In Hilchos Yom Kippur the Rambam says that we may depend on the sick person himself who says he needs to eat. Apparently the distinction is that a person knows how hungry he is and how necessary it is for him to eat, but when it comes to chilul shabbos, how does a layman know when his situation is life threatening?? For that we need a doctor.
על פי רופא אומן. עיין פ"ב מהל' שביתת עשור לענין אכילה ביום הכיפורים דסומכין גם על החולה אפילו במקום שהרופא אומר אינו צריך, ומפרשינן בגמ' יומא (דף פ"ג ע"א) מאי טעמא לב יודע מרת נפשו, ולכאורה כאן מוכח דאין סומכין אלא על הרופא ולא תלוי בחולה עצמו, והיינו דדוקא לענין אכילה החולה בקי הוא אבל לענין צרכי החולה אין סומכין אלא דייקא עפ"י הרופא ולא עליו כי מהיכן הוא יודע מה טוב לו ומה הוא צריך ומה אינו צריך, ועיין בסמוך (הל' י"ג) לענין חיה דמתחשבים בדעת החולה יעו"ש, וצריכים לומר דהכל לפי הענין דיש דברים שאפשר לעשות על פי החולה עצמו ויש דברים שאין עושים אלא ע"פ הרופא. שוב מצאתי כדברים הללו בביה"ל (סי' שכ"ח סעי' י' ד"ה ורופא) יעו"ש. [אורה ושמחה]