Monday, September 4, 2017

What It Means To Be Good

המוסר איננו מתרכז רק במעשים טובים לבד, הטובים רק במובנם החברותי.

Mussar is not just doing good deeds in the social sense. 

המוסר הוא ראשית הכל תכונה פנימית עדינה, שוכנת בנשמה לבקש את הטוב, את הטוב המוחלט, להיות בעצמו טוב, להיות דבק אל הטוב. 

Mussar is first and foremost a subtle, internal quality that dwells in the soul to do good, absolute good, to cling to good. 

A revolution. It is not just about "being a good person" but having this deep feeling that you want to be absolutely good. 


רוח קודש זה, אינו נמצא לנו כ"א בתוכן הדבקות האלהית, הבאה לנו מתוך אמונת ישראל המעשית והעיונית.
This holy spirit is only found when one is clinging to Hashem as a result of the Jewish faith, practical and philosophical. 

The only way to become a truly good person is through keeping the practical mitzvos and knowing the ideas of the Torah. 

אנו מוכרחים הכרח רוחני, פנימי, מוסרי, להיות מובלעים בתוך האומה, אומתנו, האומה שמכללה, מכלל כל דורותיה, יש לנו כל אוצר החיים שהם חיים באמת, שאנו חשים בקרב רוחנו פנימה, אנו מרגישים כשאנו עומדים במצב טהור זה, אנו אוהבים את שם ד', את אור ד' השוכן בנו, השורה באומה כולה, אנו אוהבים את התורה, את המצות, את חוקי ד' ומשפטיו על ישראל. הדעה הולכת ומתרחבת בקרבנו פנימה, הולכת היא רטובה מטל של חזיונות נעלים ושל הרגשות נעימות. יש לנו אהבה, יש לנו מה לאהוב, מה לכבד, מה לקוות, במה למלא את תוכן החיים. מלאים אנו כל, מלאים דבר, דבר שיש לו עמנו שייכות עצמית פנימית, כבירה ונצחית. אנו נקראים מקרבנו, מעצמנו, לצמצם את מבטנו אל תוכיותנו. נוכל אח"כ להרחיב את הרעיון, לפשט את המחשבה, על פני מרחב כל. אבל בתחילה אנו מוכרחים להתקשר לחיים האמיתים שלנו, לחיים פנימה, לתוכיות נשמת נשמתנו, בנחת רוח, בנעימה, בחסד, בגבורה, באהבה ורעננות החיים.

Our job is to connect to our nation. This is a spiritual and ethical obligation. After we become completely saturated with the love of Hashem and Torah we can then expand our feelings to the rest of the world.