יש בהאישיות הפרטית של כל יחיד ענין איכותי יותר נשגב ונעלה ממה שיש בהכלל כולו על ידי ערך הקיבוץ שלו, והצד העליון הזה האישי הוא המאיר ומחיה את הכלל כולו. ולפי רוממות הערך של האישיות, ולפי ריבוים של האישים גדולי הערך, הכלל מתעלה מאד מאד בערכו הכללי, והעלייה הכללית היא שיהיה לגמרי מתאים אל הגודל האישי היותר שלם. [ב' קל"ט]
There is a quality within the particular individuality of every person that is higher and more elevated than [the quality] of the communal nature that exists in the nation. That supernal individual aspect illuminates and gives life to the entire nation. In accordance with the elevated level of the individual, and in accordance with the number of individuals on a high level, the nation is elevated a very great deal in terms of its communal level. And that communal elevation is entirely in alignment with the most perfect individual greatness.
Sfas Emes on the mishna "אם אין אני לי מי לי":
“כי כל אדם נברא על דבר מיוחד” מה שאי אפשר לאדם לתקן [אלא] רק הוא” (בחוקתי תרל”ב).
You have a Tikkun to make that only YOU can make. Nobody else!!
Rebbe Tzadok explains that the world needs YOU:
“ועל כן אמרו (סנהדרין לז” א): כל אחד ואחד חייב לומר בשבילי נברא העולם” שבאמת בשביל כל אחד מישראל נברא… כי כל אחד הוא מדוגל ומנושא בעניין מיוחד בפני עצמו” שעל זה כל העולם כולו בשבילו וצריכים לו בזה” (פרשת שקלים עמ’ קסד-ה).
So what is your Tikkun? I don't know but see in what direction your soul pushes you, where your inclinations are. That is an indication what direction you should take in life.