Thursday, August 22, 2019

The Light Of Moshiach And Tchiyas Hameisim


The Medrash talks about the "Light Of Moshiach". The period of אורו של משיח will bring a great level of happiness for the community which in turn will bring every individual to a state of intense joy. When the world as a whole has reached its goal, the individual will attach himself to that and also find his or her personal satisfaction. The pinnacle is תחיית המתים - the resuscitation of the dead, which completely saves mankind [as opposed to Moshiach who will be the harbinger of a period where things are great but not yet perfect. See how the Rambam describes Yemos Hamoshiach at the end of Hilchos Melachim]. 

Every person who is able must learn Pnimiyus Ha-Torah in order to understand what a spiritual worlds can look like in their different forms. As the Rav writes elsewhere in a letter: 

"וצביון המחשבה היונקת ממקורי הקודש העליונים מחכמת ישראל המיוחדה הוא העושה את צביון הישועה, היא המגון את גוניה."

 Our view of the future has a profound impact on our present. A detachment from that elevated futuristic perspective lowers a person to dangerous places instead of singing with angels!  


אורו של משיח, האושר העליון בחיי החברה והכלל, בצרופו העמוק אל האושר הפרטי, מחובר הוא עם האושר וההצלה המוחלטה של כל היש בתחית המתים. לגודל העתיד הזה מוכרחת כל עין לצפות, הצפיה האידיאלית היא מגונת את הגונים העליונים החיים, היא מקבעת את חותם ההויה בגורל מאורותיה. נתיקה כל דהי מראשית הרום, מאחרית העדן המעולה, נפילה היא לעמקי שחת, ושעירים קמים ומשחקים במקום זמירות שרי קודש ונעם שיח סוד המוני מעלה. 

The answer is EMUNAH!! Not Emunah as people say "I believe so". That means "I think so but I am not sure". That is NOT Emunah. Emunah is a clarity not only on the intellectual level but on the visceral level as well. A knowledge that penetrates the conscious down to the subconscious. 

 עי' מורה נבוכים לרמב"ם א נ: ההאמנה אינה הענין הנאמר בפה אלא הענין המצוייר בנפש. 

ספר העיקרים לרבי יוסף אלבו א יט: האמונה בדבר הוא הצטייר הדבר בנפש ציור חזק עד שלא תשער הנפש בסתירתו בשום פנים אף אם לא יודע דרך האימות בו. 

מאמרי הראי"ה: תוכן האמונה אינו רעיון. 

תוכן האמונה הוא לא סיכום של דעות מופשטות - פירוש הרב שמשון רפאל הירש לספר בראשית טו ו.  

המפרש 'אמונה' במשמעותה המקובלת היום מרוקן אותה מעצם תוכנה. 'אמונה' במשמעותה המקובלת הרי היא פעולה שכלית ויש שהיא סברה בעלמא וכו' - פירושו לספר שמות ד לא. 

לביטוי השגור בפינו 'להאמין במשהו' אין אותה משמעות כמו למושג אמונה". ובספרו חורב תורות פרק א סעיף ב - גם בדבר הרעיון הגבוה מעל גבוה ברעיון ה' אם אתה השגת את כל אלה רק בשכלך ושמרת זאת בזכרונך בלבד כל עוד לא קבעת ברוחך בנפשך ובלבבך כי ה' אמנם ה' אלהיך הוא כל עוד לא תחוש בכל עצמותך כי אכן ה' אלהיך הנהו כל עוד גם הרעיון המאד נעלה הזה קנה לו זכות אזרח רק במוח ראשך בלבד הנה גם רעיון כל הרעיונות הזה גם הוא עודנו לא ישוה פרי לחיים. 

This Emunah [based on Pnimiyus Ha-Torah] makes us realize our deep debt and obligation to fix and perfect the world. The Tzadikim and Kedoshim reach this elevated state of Emunah and then it trickles down to the more simple, regular people making all of our lives blissful and Edenic.  

האמונה העליונה היא בעצמה המנהגת את החיים אל המרומים שהיא שרויה שמה. היא בעצמה, בחטיבותה העליונה, בצורתה המשוכללת באמונת ישראל, נותנת את האומץ ומפתחת את החוב העמוק לאשר את החיים כולם וכל הפרטים שבהם, מעומק ראשית עד עמק אחרית, לאותה השאיפה המאושרה, הבלתי פוסקת מלפעום בלבבות הקדושים מאושרי אלהים חיים, ומהם הולכת היא הזליפה השירית ומתגברת על החיים כולם, וכל עדינות שבלב כל איש וכל בריה מאושר העדן היא לוקחת את רכושה.