".... כאשר ספרי המוסר הנודעים החל מחובת הלבבות דרך אורחות צדיקים וראשית חכמה וכלה במסילת ישרים באים להוכיח את האדם שהוא צריך להתקרב לעבודת ה', הרי בהיקף גדול הם מביאים ראיות והוכחות ושכנועים שאם נסכמם בסיכום כללי ביותר, הרי בתמצית הדבר באים לומר כך: מכיון שמצד אחד האדם הינו מציאות שפילה גשמי ושקרן ומזוייף מתוכו היום כאן ומחר בקבר, שאז גופו יהא נתון למאכל תולעים ורמה, ואילו מצד שני הקב"ה הינו נצחי ורוחני ואמיתי ונותן שכר לכל עובדיו שיתענגו מזיו השכינה או בקיצור מכיון שהאדם הינו נברא והקב"ה בראו ואף בחר בו וכיוצא בה וכל זאת מלבד תיאורי הגיהנם ומוראותיו לפיכך על האדם להבין שבכדי להתעלות ולהזדכך ולא להיות בהמה ממש ובכדי לקבל קצת שכר בעולם שכולו טוב עליו לעבוד את ה' בכל כחו ואונו. לפי זה נמצא שסיבת הצורך בעבודת ה' נובעת מהריחוק הגדול והעצום שבין האדם לבין קונו ולכן עליו לעבוד את ה' לזכות לקצת שכר ורוחניות או לעשות עליו את המוטל בגלל קבלת עול מלכות שמים שהרי הקב"ה הוציאו אותנו ממצרים וברא אותנו וחייבים אנו לשמוע לו כמו עבד לאדון כך שדוקא ריחוקו של האדם מכל שייכות לאלקות מחייב אותו לנסות להתקרב בכל מאודו.
לעומת זאת גישת החסידות היא הפוכה במהותה. החסידות מעמידה כיסוד לכל תפיסתה את העובדה שהאדם בעצמו ומהותו והווייתו הינו חלק אלקה ממעל ממש וכל מטרת האדם הינה לגלות נשמה זו המוגבלת במגבלות הגוף ונפשו הבהמית."
----------
We must note the Mesillas Yesharim's words [פרק א]:
ולא עוד אלא שאם תכלית בריאת האדם היה לצורך העולם הזה, לא היה צריך מפני זה שתנופח בו נשמה כל כך חשובה ועליונה שתהיה גדולה יותר מן המלאכים עצמם.
Furthermore, if the purpose of man's creation were for the sake of this world, it would not have been necessary to imbue him with such a lofty and exalted soul, greater even than the angels themselves.
כל שכן שהיא אינה מוצאה שום נחת רוח בכל עינוגי זה העולם. והוא מה שלמדונו זכרונם לברכה במדרש קהלת, זו לשונם (קהלת רבה ו): וגם הנפש לא תמלא, משל למה הדבר דומה, לעירוני שנשא בת מלך, אם יביא לה כל מה שבעולם, אינם חשובים לה כלום, שהיא בת מלך כך הנפש, אילו הבאת לה כל מעדני עולם, אינם כלום לה, למה שהיא מן העליונים.
Especially so, when the soul finds no satisfaction whatsoever from all the pleasures of this world. This is what our sages teach us in Midrash Kohelet: "'but the soul will not be fulfilled' (Kohelet 6:7) - What is this analogous to? To the case of a common peasant who married the king's daughter. Even if he brought her all that the village possessed, it would be as nothing to her. For she is the king's daughter. So too with the soul, if you would bring to her all the pleasures of this world, they would be like nothing to her. For she is from higher worlds" (Kohelet Raba 6:7).
וכן אמרו רבותינו זכרונם לברכה (אבות ד): על כרחך אתה נוצר ועל כרחך אתה נולד. כי אין הנשמה אוהבת העולם הזה כלל אלא אדרבא מואסת בו. אם כן ודאי לא היה בורא הבורא יתברך בריאה לתכלית שהוא נגד חוקה ונמאס ממנה.
Likewise our sages of blessed memory taught us: "against your will were you formed, and against your will were you born" (Avot 4:22). For the soul does not love this world at all. On the contrary, it despises it. If so, certainly, the Creator, blessed be His Name, would never have created something for a purpose which is against its nature and despised by it!
אלא בריאתו של האדם, למצבו בעולם הבא היא. ועל כן ניתנה בו נשמה זאת, כי לה ראוי לעבוד, ובה יוכל האדם לקבל השכר במקומו וזמנו, שלא יהיה דבר נמאס אל נשמתו כעולם הזה, אלא אדרבא נאהב ונחמד ממנה, וזה פשוט.
Rather, man's creation was for his state in the world to come. Therefore, this soul was placed in him, for it befits the soul to serve G-d; and through it a man will be rewarded in proper time and place. Thus this world will not be something despised to his soul, but rather beloved and cherished by it. This is evident.