דברים כ"ג:י"ח
לֹא־תִהְיֶ֥ה קְדֵשָׁ֖ה מִבְּנ֣וֹת יִשְׂרָאֵ֑ל וְלֹֽא־יִהְיֶ֥ה קָדֵ֖שׁ מִבְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל׃
There shall be no prostitute of the daughters of Israel, and there shall there be no male prostitutes of the sons of Israel.
"קדשה" is a funny word for a prostitute. Not so holy....
לא תהיה וגו׳ – כדרך ש״קדוש״ מורה על התמסרות גמורה לטוב המוסרי, כך ״קדש״ מורה על התמסרות לרע המוסרי. כעין זה מצאנו בשורש ״כבד״: בעוד ש״כבוד״ הוא רישומו של תוכן רוחני מוסרי, הרי ש״כבד״ הוא רישומו של תוכן חומרי פיזי (השווה פירוש, בראשית ב, ג). כל יחסי אישות שלא התקדשו על ידי קידושין הם בגדר זנות; לפיכך גם נישואים מדומים של איש ואישה שאין קידושין תופסים בהם אינם אלא זנות. זו הסיבה שאונקלוס מתרגם את תיבות ״קדשה״ ו״קדש״ על ידי דוגמאות מוחשיות כגון ״אתתא מבנת ישראל לגבר עבד״ ו״גברא מבני ישראל אתתא אמא״.
לשון פסוקנו דורשת מבני ישראל אותה דרגת צניעות שנדרשת מבנות ישראל. היא רואה את שמירתה של צניעות כזאת כאישור לשמו הטוב של העם היהודי. ״מבני ישראל״, ״מבנות ישראל״ – שמות אלו יעמדו בטהרתם בכל עת וזמן מכל שמץ של זנות.
כך אומרים חז״ל (סנהדרין פב.): ״ ׳כִּי חִלֵּל יְהוּדָה קֹדֶשׁ ה׳ ׳ (מלאכי ב, יא) זו זונה, וכן הוא אומר ׳לא יהיה קדש׳ ״. ופירש רש״י ״קדש מפקיר קדושתו והולך לרדוף זונות, קדשה מחללת קדושתה וכן קדש מחלל קדושתו״, ע״ש. [רשר"ה]